اخبار روز سینما

سریال «خجالت نکش» نیز در برنامه ریزی/جزئیات است







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، سید امیر پروین حسینی تهیه کننده فیلم سینمایی «خجالت نکش 2» که این روزها در حال اکران است در گفت و گو با … مهر وی درباره دلیل ساخت قسمت دوم این فیلم گفت: مردم فیلم «خجالت نکش 1» را پسندیدند و با انتشار اخباری از این فیلم در سایت های خبری و بسترهای مختلف با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این نسخه به ما نشان داد که مردم این نوع کمدی های ایرانی را که تقلیدی از فیلم های غربی نیستند و مضامین خانوادگی دارند، دوست دارند. ما هم سعی کردیم این نیاز مخاطب را تامین کنیم و قسمت دوم این فیلم را بسازیم. البته در ابتدای کار این نگرانی وجود داشت که نتوانیم دوباره توجه مخاطب را به این فیلم جلب کنیم. ما سعی کرده ایم Shameless را به روز نگه داریم و جوک های جدیدی را در این فیلم بگنجانیم تا کهنه نشود. نقاط ضعف قسمت اول را برطرف کردیم و سعی کردیم داستان را بر اساس نیاز امروز مردم روایت کنیم. امیدواریم مردم نیز بتوانند با داستان همذات پنداری کنند.

تفاوت بین «خجالت نکش 2» و قسمت اول

وی درباره تفاوت های «خجالت نکش 2» با قسمت اول این فیلم توضیح داد: در سال های اخیر مردم ویدیوهای بیشتری را در گوشی های هوشمند خود تماشا کرده اند و این موضوع بر روی افکار آنها تأثیر گذاشته است. t be shy 1” حدود 6-7 سال پیش منتشر شد، فضای مجازی آنچنان موفق نبود. مردم دوست دارند ویدیوها را با ریتم تندتر تماشا کنند و حافظه بصری مخاطب حوصله لانگ شات را ندارد. در نتیجه ریتم فیلم تندتر شده و داستان پیچیده تر شده است و این ویژگی به دلیل نیاز مردم است.

تهیه کننده «خجالت نکش 2» درباره پیش بینی خود از فروش این فیلم گفت: امیدواریم مردم از این فیلم استقبال کنند و نمی دانیم در آینده برای بسیاری از فیلمسازان و رقبای مالی چه اتفاقی می افتد سود مهم نیست و با تبلیغات زیاد سعی در افزایش فروش دارند. حتی برخی برای افزایش تعداد بلیت کار خود می خرند اما برای من سود حاصل از فروش فیلم هم مهم است چون با سرمایه شخصی فیلم می سازم. یعنی ما برای فروش فیلم هزینه زیادی نمی کنیم و منتظر می مانیم تا مردم فیلم را دوست داشته باشند و بلیت بخرند. ما بودجه محدودی برای تبلیغات داریم و فقط اطلاع رسانی می کنیم و هزینه دیگری برای افزایش غیرواقعی فروش فیلم صرف نمی کنیم. بنابراین من هیچ پیش بینی در مورد آینده فیلم ندارم و فقط امیدوارم مردم فیلم را ببینند و دوست داشته باشند. استراتژی تبلیغاتی ما در همه کارهایمان یکسان است: اکثر مردم تماشای یک فیلم خاص را پیشنهاد می کنند.

پروین حسینی در سینماتیک درباره مشکلات پیش آمده در بلیت فروشی این فیلم گفت: از چهارشنبه 26 خرداد ماه همزمان با اکران سراسری فیلم خجالت نکش 2، شاهد اتفاقی عجیب و تامل برانگیز در سامانه فروش بلیت سینما هستیم. این سامانه نه تنها پوستر این فیلم را از صفحه اول سایت خود حذف کرد، بلکه امکان خرید بلیت فیلم Don't be shy 2 را نیز از سوی مخاطبان مسدود کرد. به نظر من این رفتار غیرقابل توجیه است و نه تنها حقوق مخاطب و سازندگان اثر را تضییع می کند، بلکه سلامت رقابت را در سینمای ایران به خطر می اندازد.

وی درباره جدایی برخی بازیگران از این فیلم توضیح داد: فیلمسازی ساختار خاص خود را دارد و کار ساده ای نیست. برخی از بازیگران ما در چند سالی که از اکران صلاح می گذرد بسیار محبوب تر و مشهورتر شده اند Don't be shy 1 نبود تا دوباره در این فیلم نقش کوچکی بازی کند. برخی از بازیگران ما مثل الناز حبیبی الان در سینما ایفای نقش می کنند. در «خجالت نکش 1» افتخار کردند و نقش فرعی کوچکی در فیلم بازی کردند، اما صلاح دیگر آن نیست. نبود من می خواهم در این فیلم نقش کوچکی بازی کنم زیرا در ساختار فیلمنامه ما فقط قنبر و صنم نقش های اصلی را بازی می کنند و بقیه نقش ها فرعی هستند. به همین دلیل با مشورت آنها تصمیم گرفتیم در این فیلم شرکت نکنیم و این فرصت را به هنرمندان جوان تئاتر دادیم. در این فیلم 4-5 بازیگر خوب تئاتر را معرفی کرده ایم.

دلیل استفاده از زیرنویس جدایی قنبر از صنم

این تهیه کننده درباره استفاده از عنوان فرعی «جدایی قنبر از صنم» برای این فیلم که به نظر می رسد برگرفته از عنوان «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی بوده و انتقاداتی را نیز به دنبال داشته است، توضیح داد: چون داستان فیلم برگرفته از جدایی قنبر و زیرنویس جدایی قنبر از صنم را انتخاب کرده ایم. آقای فرهادی مایه افتخار همه ایرانیان و یک فیلمساز محترم است. در واقع این شوخی ما توهین نیست، بلکه نوعی ادای احترام به اوست.

پروین حسینی در پایان درباره ساخت سریالی بر اساس این فیلم گفت: امکان ساخت سریال خجالت نکش وجود دارد اما اجرا بستگی به استقبال مردم از این فیلم دارد. برای تولید سریال با پلتفرم فیلم نت صحبت کردیم که در ساخت این فیلم نیز نقش دارد. به عنوان یک قاعده، مجموعه “خجالت نکش” با این تیم ادامه می یابد.

احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی و سعید امیرسلیمانی بازیگران فیلم خجالت نکش 2 هستند.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا