اخبار روز سینما جهان

سریالی که طرفداران «جومونگ» باید ببینند

اگر سریال هایی مانند «جومونگ»، «امپراطور بادها» و «شاهزاده جمیونگ» را دوست داشتید، پس جزو طرفداران تاریخ و افسانه های پادشاهی باستانی کره معروف به «گوگوریو» هستید.

به گزارش فرادید؛ پس شاید برای تکمیل لیست سریال های مورد علاقه تان نیاز به تماشای «گوانگگتو، فاتح بزرگ» داشته باشید. سریال حماسی در مورد یکی یکی از بزرگترین و مهم ترین امپراتورهای تاریخ گوگوریو که پس از مدت ها ضعف نسبی توانست این پادشاهی را به اوج شکوه و گسترش خود برساند.

قهرمان این داستان نوزدهمین امپراتور گوگوریو است. پادشاهی در اصل دامدوک نام داشت که گوگوریو را به دوران طلایی رساند و یکی این کشور در پایان قرن چهارم پس از میلاد به یکی از بزرگترین قدرت های آسیای شرقی تبدیل شد.

داستان سریال از بدو تولد قهرمان داستان شروع می شود. زمانی که امپراتوری گوگوریو دیگر مانند گذشته قدرتمند نیست. قبل از تولد دامدوک، پدربزرگش، شاه گوگوون، توسط ارتش باکجه به رهبری پادشاه گانچوگو کشته شد و پس از مرگ عموی بی وارثش، پادشاه سوسوریم، پدرش، پادشاه گوگیانگ، بر تخت نشست. در همان زمان، گوگوریو نیز توسط نیروهای پادشاهی یان به رهبری امپراتور مورنگ مورد حمله قرار می گیرد.

پس از مرگ پدرش، قهرمان تاج و تخت را می گیرد و عهد می بندد که گوگوریو را به شکوه سابق بازگرداند. تلاش های او بعداً به یک افسانه محبوب در کره تبدیل شد.

او سرزمین هایی را که باکجه تصرف کرده بود، پس می گیرد و پادشاهی های کوچکتر بسیاری را در طول راه شکست می دهد. در پایان داستان، او موفق می شود دولت یان را نیز نابود کند و آن را به عنوان یک دولت دست نشانده تحت سلطه خود درآورد.

سریال «گوانگگتو؛ فاتح بزرگ» شاید از نظر انسجام و جذابیت روایت به خوبی «جومونگ» نباشد، اما در مجموع از همان عناصری بهره می برد که سریال هایی مانند «جومونگ» و «امپراطور بادها» را تبدیل کردند. “به آثار دیدنی و محبوب؛ از جلوه های بصری قابل قبول گرفته تا بازی ها و شخصیت های دوست داشتنی، صحنه های اکشن، تم های عاشقانه و پیچیدگی ها و فراز و نشیب های زیادی که در مسیر شخصیت های داستان قرار دارند.

در این سریال لی ته گان نقش دامدوک یا گوانگگه تو را بازی می کند و کیم سونگ سو که در سریال جومونگ نقش «تسو» را بازی می کرد در نقش «گو اون» شاهزاده قانون یان Oh Ji-yeon و Lee In-Hye نیز در این سریال نقش همسران دامدوک را بازی می کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا