برخی از آنها را در زیر می خوانیم:

از بیکاری می خواهم سرم را بکوبم به دیوار

ترانه 16 ساله به گزارش بازتاب آنلاین: شب های بی پایان در خانه می مانم. تمام روزهای روشن و بی پایان تابستان را در خانه می گذرانم، گاهی از بیکاری و جنون دلم می خواهد سرم را به دیوار بزنم و گاهی هم. حتی یک بار هم مجبور شدند مرا پیش دکتر ببرند و فکر کردند دیوانه و بی خیالم. از سر بیکاری چند نخ سیگار کشیدم. من والدینم را با سیگار ترک کردم (بالاخره، هر دوی آنها سیگاری هستند) و سپس سعی کردم با حلقه های دود سرگرم شوم.

ساعت ها کنار پنجره می نشینم

مهری 18 ساله: کنار پنجره می نشینم. پنجره اتاق من به خیابان باز می شود و آن طرف خیابان خانه اوست. «او» قد بلند، لاغر است و موهایش همیشه به صورتش می ریزد… چقدر «او» سعی می کند موهایش را با انگشتانش صاف کند. با این حال، تفکلی هرگز نتوانست موفق باشد. ساعت ها کنار پنجره می نشینم و جلوی در خانه اش را نگاه می کنم. گاهی برای روزها یکی من او را دو بار می بینم، گاهی حتی یک بار، و آن روزها بسیار تاریک است. خدایا “او” میدونه که من اینجا کمین کردم تا یه لحظه بهش روحیه بدم؟ آیا او می داند که من او را دیوانه دوست دارم؟ چه کسی روزی این راز را به او خواهد گفت؟ من اوه، نه. یک دختر نمی تواند اینقدر شجاع باشد.

همه آنها مرا به گریه می اندازند

اختر 19 ساله: من همیشه گریه می کنم. هر چند ساعت یکبار باید گریه کنم… امروز در مورد “سوپاپ ایمنی” در فیزیک مطلبی خواندم و متوجه شدم که گریه من هم سوپاپ اطمینان وجود من است. اگر یک روز گریه نکنم، منفجر می شوم. مانند تمام دیگ های بخار، شیر اطمینان از کار می افتد.

تخیل باعث خنده ام شد

سیمین: حتماً این همه خیال و مالیخولیا دیوانه ام نمی کند؟ تخیل… تخیل… خیال… چرا؟ دیروز صبح از ساعت 9:30 تا 13:00 نتوانستم از روی صندلی اتاقم بلند شوم. من ویران شده ام. فانتزی تمام وجودم خنده ام گرفته بود، اما کدام فانتزی؟ رویای هوشنگ که تابستان گذشته فقط سه روز دیدم، رویای مردها، رویای آدری هپبورن، رویای مدرسه، رویای شوهر و رویای فرزند اول… زایمان دردناک است، لذت می بخشد و اون لحظه بارداری که بچه گریه میکنه…و دوباره فکر…خدا رحمت کنه…

من با مادرم صحبت می کنم

پریچر 16 ساله: می پرسی وقتم را در خانه چگونه می گذرانم؟ قسم می خورم هنوز بهش فکر نکرده ام… من و مادرم درباره لباس ها، دوستانم، پسرهایی که تا به حال ندیده ام، همه چیز صحبت می کنیم… بعد حوصله ام سر می رود و خواهرم را مسخره می کنم. آنقدر که جن بسیار خجالتی است. فریادش را به آسمان بلند می کند… بعد می روم بیرون باغ… چقدر؟ چه می دانی، گاهی آنقدر راه می روم که بیهوش می شوم… بعد گاهی چیزی می خوانم… اما چیزی نیست که بتواند چند ساعت مرا سرگرم کند…

شما نمی توانید از این زندان فرار کنید

سرور 18 ساله: در خانه برای من چیزی جز غم و تاریکی نیست. هیچ چیز آنجا نیست که مرا سرگرم کند. رادیو را روشن می کنم و ناگهان احساس بی حوصلگی می کنم. کتابی در دست دارم اما نمی توانم آن را بخوانم، آواز می خوانم، صدای همه به گوش می رسد: «خفه شو دختر، سر درد داریم». من می خواهم با برادرم بازی کنم، آن پسر شیطون مدام مرا تحقیر می کند. من خیلی خسته و تنها هستم. خانه مثل زندان من است و بدی اش این است که نمی توانی از این زندان فرار کنی.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما