اخبار روز

سرکنسول افغانستان در مشهد تایید نشده است

روند قانونی تشکیل سرکنسول جدید ادامه دارد و مسئول فعلی کنسولگری سرپرست است. در مراحل بعدی یک نفر از افغانستان به چارچوب دیپلماتیک معرفی و با تایید وزارت امور خارجه ایران به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد آغاز به کار می کند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور گفت: مراحل قانونی معرفی سرکنسول جدید هنوز به پایان نرسیده و فردی که مسئولیت کنسولگری را بر عهده گرفته سرپرست موقت است.

احمد معصومی فر به ایسنا گفت: نمی توان گفت که کنسولگری افغانستان در مشهد به طالبان واگذار شده است. مدتها بود که ماموریت سرکنسول سابق به پایان رسیده بود و قرار بود نماینده جدید افغانستان در ایران معرفی شود. شخصی که افغانستان را به عنوان سرکنسول جدید در مشهد در چارچوب کنوانسیون وین معرفی کرد. نبود و بر این اساس وزارت خارجه ایران این فرد را نپذیرفت.

وی افزود: اکنون یکی یکی از دیپلمات های مجرب کنسولگری افغانستان از سوی مقامات دولتی این کشور به طور موقت به عنوان سرپرست کنسولگری منصوب شده است. روند قانونی نصب سرکنسول جدید ادامه دارد و فردی که مسئولیت کنسولگری را برعهده گرفته است سرپرست است. در مراحل بعدی یک نفر از طرف افغانستان باید وارد چارچوب دیپلماتیک شود و با تایید وزارت خارجه ایران به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد شروع به کار کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا