اخبار روز

سرهنگی از تخفیف 70 ​​درصدی جریمه خودروهای پلاک ملی در سرزمین اصلی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از کیش، رحیم سرهنگی در نشست محرمانه با خبرنگاران جزیره کیش که در تالار رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد. وی بزرگترین چالش دوره خود را نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در کیش عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان منطقه آزاد کیش تمامی متقاضیانی است که برای ثبت سفارش واردات خودرو در سامانه جامع معاملات اقدام کرده اند. مجوز صادر کرده است و مشکلی برای صدور مجوز برای متقاضیان جدید وجود ندارد. بنابراین موضوع انحصار در واردات خودرو به جزیره کیش موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به توافق سازمان منطقه آزاد کیش و پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص ثبت نام خودروهای وارداتی در کیش بر اساس قانون مدیریت مناطق آزاد، گفت: از این پس ساکنان و سرمایه گذاران کیش دیگر مجبور به حمل نیستند. انجام تشریفات قانونی بر اساس استانداردهای سرزمین اصلی و بر اساس ضوابط و مقررات مقررات صادرات و همچنین فاکتور گمرکی واردات مناطق آزاد و قانون اداره مناطق آزاد مربوط به پلاک.

سرهنگی ادامه داد: از سال گذشته و همزمان با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، متقاضیان مناطق آزاد مانند سایر شهرهای کشور موظف به اخذ مجوزهای استاندارد و زیست محیطی از مراجع ذیربط در سرزمین اصلی شدند که بسیار زمان بر است. فرآیند مصرف برای واردکنندگان منطقه آزاد کیش دشوار است.

سرهنگی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی کیش به هزار وسیله نقلیه نیاز دارد؛ وی از مذاکره با چند سرمایه گذار برای واردات خودرو خبر داد و افزود: سرمایه گذارانی که بیشترین فرصت خرید را در اختیار رانندگان تاکسی قرار می دهند. در پیش زمینه هستند. بنابراین به زودی خبرهای خوشی را به آگاهی مردم خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پرهیز از دخالت این سازمان در قیمت گذاری خودرو، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده سود رانتی در واردات خودرو را تجربه نمی کنیم و در قیمت گذاری دخالتی نخواهیم کرد.

وی از ثبت نام خودروهای لوکس با ورود موقت که دارای شرایط قانونی برای توسعه گردشگری و حفظ برند جزیره کیش هستند، خبر داد و گفت: این خودروها می توانند به مدت دو سال در جزیره کیش تردد کنند و پس از این مدت، مرخصی کشور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوالی مبنی بر گرانی خودروهای وارداتی در کیش تاکید کرد: با توجه به تعداد ثبت نام های واردات خودرو، کیشیان نباید برای خرید خودرو عجله داشته باشند. با افزایش عرضه خودرو شاهد روند نزولی قیمت ها خواهیم بود.

سرهنگی تصریح کرد: با بازگشایی سامانه جامع معاملات ثبت سفارش واردات، کاهش قیمت خودرو شتاب بیشتری می گیرد. وی افزود: با رویکرد فعلی سازمان منطقه آزاد کیش برای تایید حداکثری واردات به منظور عدم انحصار، روند نوسازی خودروها در جزیره کیش تسریع و تسهیل می شود.

سرهنگی در این جلسه در خصوص سهام 51 درصدی بانک شهر در شرکت آب و برق کیش گفت: سال گذشته با پیگیری های انجام شده 49 درصد سهام را حفظ و با همکاری شهید ملک رحتمی مجوز عدم واگذاری را گرفتیم. رئیس سازمان خصوصی سازی.»

وی ادامه داد: ثابت شده که شرکت آب و برق کیش یک شرکت زیرساختی است و مدیریت آن باید به دولت سپرده شود. بنابراین در حال حاضر در حال پیگیری فرآیند نقل و انتقال و قیمت گذاری با بانک شهر هستیم تا آن را به سازمان منطقه آزاد کیش برگردانیم.

وی با تشریح روند واگذاری شرکت هواپیمایی کیش توسط سازمان خصوصی سازی و عرضه آن در بورس گفت: با رایزنی و تصمیم رئیس جمهور، عرضه موقت سهام این شرکت هواپیمایی در سال جاری انجام شده است. اسفند سال گذشته متوقف شد. من به شدت معتقدم شرکت هواپیمایی کیش باید متعلق به کیشوندان باشد و در این راستا اقداماتی برای آگاهی بخشی مردم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به تحولات بازار مسکن در کشور اشاره کرد و این واقعیت را تایید کرد که افزایش قیمت ها در سال های اخیر، تامین مسکن را برای مردم سخت کرده است. وی گفت: تجربه واگذاری زمین های مسکونی به فعالان واحدهای صنفی مختلف در کیش نشان داده است که احتمال قیمت گذاری اجاره بها زیاد است و در نهایت ساختمان مسکونی به دست نیازمندان واقعی نمی رسد. بنابراین پروژه اجاره مسکن به عنوان اهرمی برای کنترل قیمت در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

سرهنگی با بیان اینکه طی رایزنی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، میزان جریمه خودروهای با پلاک ملی سرزمین اصلی جزیره 70 درصد کاهش یافت، اظهار داشت: با توجه به کاهش 70 درصدی جریمه خودروهای دارای پلاک ملی در این جزیره، از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز کاهش یافت. وی گفت: این میزان تخفیف تنها در سال 1403 قابل اجرا است و پس از آن به حالت عادی باز می گردد.
وی به هزینه های بالای کیشوندان در قالب جریمه خودروهای باقی مانده در سرزمین اصلی جزیره اشاره کرد و افزود: این مبلغ نه تنها در سال جدید افزایش نمی یابد، بلکه شامل تخفیف نیز می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا