اخبار روز

سرنوشت کشورهای وابسته به آمریکا را به خاطر بسپارید!/جزئیات

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ارمنستان توصیه کرد که سرنوشت ناگوار کشورهای متکی به ایالات متحده را به خاطر بسپارد.

به گزارش ایسنا، لاوروف در پاسخ به سوالی درباره احتمال قطع روابط روسیه و ارمنستان، تاکید کرد که برخی از سیاستمداران در ایروان خواستار روابط بیشتر با غرب هستند.

او گفت: افراد زیادی هستند که می خواهند روسیه را ترک کنند و دوستان جدیدی پیدا کنند.

لاوروف ادامه داد: اگر می‌خواهند به آمریکا تکیه کنند، بهتر است به تاریخ اخیر نگاه کنند و ببینند که آمریکا با  آنهایی که سعی کرد زیر بال و پرشان را بگیرد، رفتار کرد

دفتر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نخست‌وزیر بسیار از سفر گری پیترز، سناتور آمریکایی به ایروان در این شرایط دشوار استقبال کرده و بر اهمیت حمایت آمریکا جهت غلبه بر مشکلات ایجاد شده تأکید کرد. نیکول پاشینیان همچنین بر همکاری نزدیک جاری با آمریکا، از جمله در تقویت دموکراسی در ارمنستان، اجرای مؤثر اصلاحات و دیگر مسائل تأکید کرد.

پاشینیان پیش از این در سخنان خود گفته بود: نظام‌ها و سازوکارهای امنیتی خارجی که ارمنستان در آنها حضور دارد، در حفاظت از امنیت ملی ما ناکارآمد هستند. برای همه ما روشن شده که سازمان پیمان امنیت جمعی و همکاری سیاسی-امنیتی ارمنستان و روسیه برای حفاظت از امنیت خارجی ارمنستان کافی نیستند. ما باید در همکاری با همه شرکایی که آماده برداشتن اقدامات متقابل به نفع یکدیگر هستند، ابزارهای امنیت داخلی و خارجی‌مان را متحول و تقویت کنیم.

در واکنش به این اظهارات، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:پاشینیان به جای آنکه توافق‌ها میان رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره آینده قره‌باغ را رعایت کند، به هشدارها و تذکرهای غربی متوسل شده است.

طبق این بیانیه، رهبر ارمنستان تصمیم گرفت که به جای همکاری منظم با روسیه و جمهوری آذربایجان، به سراغ غرب برود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا