اخبار روز سینما

سرنوشت عجیب بازیگران فیلم کمال الملک. همه به جز یکی از بازیگران اصلی مردند.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

همشهری آنلاین: با گذشت سی سال از اولین اکران فیلم کمال الملک، تنها یک بازیگر پیشکسوت این فیلم در قید حیات است. برای شما آرزوی طول عمر و سلامتی داریم.

امسال سی امین سالگرد اکران فیلم «کمال الملک» کارگردان علی حاتمی است که در سال 63 در تهران اکران نسبتاً موفقی داشت، اما در شهرستان ها ناموفق بود و هزینه تولید خود را پس نداد. تعدادی از بهترین بازیگران سینمای ایران در این فیلم حضور داشتند. به مناسبت سی امین سالگرد این فیلم نگاهی به سرنوشت بازیگران آن انداخته ایم.

جمشید مشایخی در نقش کمال الملک

مشایخی هنگام بازی در این فیلم 49 ساله بود. وی برای بازی در فیلم های کمال الملک و گل های داوودی از سومین جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 1363 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد. مشایخی در سال 1397 در سن 84 سالگی درگذشت.

عزت الله تعظمی در نقش ناصرالدین شاه

«بچه سنگلج» در 59 سالگی نقش شاه قاجار را بازی کرد. تزمازی ابتدا قصد پذیرش این نقش را نداشت زیرا به نظر او جای کار چندانی وجود نداشت و همکارش جمشید مشایخی قبلاً در «سلطان صاحبقران» نقشی مشابه بازی کرده بود که در نهایت پذیرفت. وی در سال 1397 در سن 94 سالگی درگذشت.

علی نصیریان در نقش مظفرالدین شاه

آخرین بازمانده گروه 5 بزرگ سینمای ایران که در 49 سالگی مقابل دوربین علی حاتمی ایستاد. مظفرالدین شاه در دیالوگی معروف به اتابک (محمدعلی کشاورز) که از طریق روسیه به حج می رود می گوید: حاجی از این راه به خدا نمی رسی؛ شاید به خانه خدا.

داود رشیدی در نقش رضا شاه

داود رشیدی در زمان بازی در نقش رضا شاه 48 ساله بود. خشونت و ابهت رضاشاه در بازی کنترل شده رشیدی نمایان بود و صدای ایرج ناظریان به استحکام نقش کمک کرد. زمانی که رشیدی در سال 1395 فوت کرد، 83 سال داشت و اولین نفر از این پنج نفر بود که درگذشت.

محمدعلی کشاورز در نقش اتابک

کشاورز در سن 53 سالگی در این فیلم نقش اتابک اعظم را بازی کرد. خصوصیت اتابک سالوس، مهربانی و خوش خدمتی به شاه و نفرت از اهل هنر و کمال الملک است. آزادی نقاش کهن سال ویژگی است که او را در چشم اتابک غیر قابل تحمل می کند. کشاورز در سال 1395 در سن 90 سالگی درگذشت.

پرویز پورحسینی در نقش کامران میرزا

پورحسینی در ۴۲ سالگی در نقش کامران میرزا ظاهر شد. او که متخصص نقش های کوتاه و فرعی بود در این فیلم نقش کوچکی داشت اما نه کم. نقش کامران میرزا دزد جواهرات شاه را با تسلط کامل بازی کرد. پورحسینی در سال ۱۳۹۹ در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

سرنوشت عجیب بازیگران فیلم کمال الملک. مرگ همه بازیگران اصلی به جز یکی!

منوچهر حامدی به عنوان امام جمعه تهران

منوچهر حامدی هنگام بازی در این فیلم 44 ساله بود. نقش امام جمعه یکی از نقش های فرعی بود. حمیدی که بازیگر شایسته ای بود این نقش کوتاه را به خوبی بازی کرد. حامدی در سال ۱۳۷۴ بر اثر زیر گرفتن خودرو در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

جهانگیر فروهر در نقش تدین

فروهر در 67 سالگی نقش تدین را بازی کرد. فروهر تقریباً همیشه نقش‌های کوتاه و فرعی را بازی می‌کرد، اما ویژگی‌هایی در حضور او وجود داشت که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این فیلم او یک بازی ارائه کرد که کاملاً با شخصیت مطابقت داشت. وی در سال ۱۳۷۶ در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا