اخبار روز

سرنوشت تلخ اوشین بازیگر در سن 55 سالگی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، یوشیکو تاناکا (به ژاپنی: 田中好子؛ زادهٔ ۸ آوریل ۱۹۵۶ – درگذشته ۲۱ آوریل ۲۰۱۱) هنرپیشه و خواننده ژاپنی بود. او بین سال های 1972 تا 2011 کار می کرد.

بیوگرافی یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو بازیگر ژاپنی است. او همچنین به عنوان شناخته شده است یکی او یکی از اعضای مشهور گروه پاپ Candies بود. زمانی که تاناکا عضو Candies بود، با نام مستعار “سو” (スーちゃん، سو چان) شناخته می شد. این گروه در سال 1978 در اوج محبوبیت خود منحل شد. تاناکا همچنین خواهر شوهر بازیگر معروف ماساکو ناتسومه بود.

تاناکا در آداچی توکیو به دنیا آمد. او برنده بهترین بازیگر زن در چهاردهمین جوایز فیلم هوچی برای فیلم باران سیاه در گودزیلا شد.

در سال 1991، او با تاجر Kazuo Odate ازدواج کرد. در سال 1992 به سرطان سینه مبتلا شد و توانست مدتی از این بیماری شفا یابد. اما در اکتبر 2010 سرطان او بازگشت. تاناکا در 21 آوریل 2011 در سن 55 سالگی درگذشت.

سینماتوگرافی

گودزیلا در برابر بیولانته (1989) – آسوکا اوکوچی

باران سیاه (1989) – یاسوکو

تلویزیون

توتسوجکی! هیومن!! (۱۹۷۲، NTV، سریال Tokusatsu) – Hoshiyama Rumiko

اوشین (دهه 1970، NHK) – هاتسوکو 150-160 ساله

توکوگاوا ایه یاسو (۱۹۸۳، NHK) – آیامه

بیاککوتای (۱۹۸۶، NTV) – یاماموتو یاکو

درباره تاریخچه سریال اقیانوس

این سریال ۲۹۷ قسمتی بر اساس داستان واقعی مردی به نام کازئو وادا ساخته شده است. او مالک فروشگاه های زنجیره ای Yaohan بود که از ابتدا آن را تأسیس کرد و سپس درآمد کسب کرد. اوشین در واقع با هدف توسعه اقتصادی ساخته شد و البته اولین سریال ژاپنی بود که بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

سریال اوشین در بین مردم بسیار محبوب است و بارها از شبکه های مختلف تلویزیونی در سراسر جهان پخش شده است. برخی حتی اوشین را مشهورترین چهره زن ژاپنی در جهان می دانند.

اوشین مظهر خانواده بود. او در دوران کودکی رنج های زیادی کشید، به دلیل فقر شدید با بی مهری پدر مواجه شد و حتی برای تامین نیازهای اولیه خود یعنی غذا مجبور به زندگی دور از خانواده شد.

اما هیچ یک از این مشکلات باعث نشد که پدر و مادرش را فراموش کند یا آنها را رها کند. او همیشه به پدر، مادر و سایر اعضای خانواده اش عشق می ورزید و در هر شرایطی از نظر پدرش اطاعت می کرد.

صبر اوشین از دوران جوانی ادامه داشت و به عنوان همسر و مادر برای فرزندانش تمام تلاش خود را برای تامین معاش خانواده به کار می برد. در واقع برای اوشین قلب گرم خانواده در اولویت بود و شاید همین نکته راز ماندگاری این سریال ژاپنی باشد.

«سال‌های دور از خانه» درباره زندگی یک دختر فقیر در طول جنگ جهانی دوم توسط سوگاکو هاشیدا نوشته شد و هشت کارگردان از جمله هیرویوکی ایگوچی، هیهاچیرو کوبایاشی، مینورو تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتاکا یوشیمورا و جیرو آباتا کارگردانی کردند. . تهیه کننده این اثر یوکیکو اوکاموتو و کویچی ساکادا آهنگساز سریال اوشین بودند.

این سریال در 60 کشور دنیا پخش شد و بیش از 62 درصد بینندگان را جذب کرد. در سال های بعد انیمیشن هایی برای کودکان از این مجموعه ساخته شد و اخیراً در سال 2012 اقتباس سینمایی از فیلم اوشن ساخته شد.

البته گسترش آن در این کشورها بسیار مؤثر بود، البته خود ژاپنی ها نیز چندان به آن اعتقاد نداشتند. آنها معتقد بودند که داستان فقر و بدبختی آنها نباید با تصویری ناخوشایند از این کشور در دنیای امروز همراه باشد. یکی این کشور یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان است.

اما اوشین از همه مرزها فراتر رفت و آنقدر مهم شد که پلی در ژاپن به نام او نامگذاری شد و ویتنامی ها خدمتکاران خود را “اوشین” نامیدند.

245245

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا