سریال آینه یک مجموعه تلویزیونی پخش شده در دهه شصت است. بازیگران زیادی در این سریال حضور داشتند. سری آینه ای یکی سریال آینه یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیونی ایران بود. در ادامه به بررسی سرنوشت بازیگران سریال آینه می پردازیم.

هر قسمت از سریال یک مشکل خانوادگی را آشکار می کرد و به دو قسمت تقسیم می شد. قسمت دوم با عنوان “زندگی شیرین تر می شود” که در آن خانواده مشکل را با رفتار اشتباه پیچیده می کند، نشان دادن راه درست برای مقابله با آن مشکل یا اصلاح آن رفتار اشتباه بود. این سریال به نویسندگی ایرج بقایی کرمانی و احمد بهبهانی و کارگردانی دو فصل آن توسط غلامحسین لطفی ساخته شده است. بازیگران زیادی در این سریال حضور داشتند. چه بازیگران سرشناسی و چه کسانی که برای اولین بار در دنیای تصویر ظاهر می شوند. برخی هنوز مشغول بازیگری هستند، برخی دیگر در فیلم ها و سریال ها حضور ندارند.

رویای افشار

رویا افشار شاید شناخته شده ترین بازیگر آینه باشد. او در سال 64 در این سریال بازی کرد و پیش از این در برخی از سریال های تلویزیونی کمتر موفق ظاهر شده بود. پس از این سریال تا سال 1968 در فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی بازی کرد. سریال در خانه ساخته بیژن بیرنگ و مهران رسام و شاید وقتی نیستی ساخته بهرام بیضایی از آن جمله اند. اما در سال 68 به یکباره بازیگری را کنار گذاشت و در سال 1359 با سریال Ekşi Elma خسرو معصومی به دنیای بازیگری بازگشت و سپس تا امسال در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرد. آخرین فیلمی که او در آن بازی کرد مامان به کارگردانی آرش انیسی است که در جشنواره سی و نهم فجر به نمایش درآمد و قرار است به زودی اکران شود. و همچنین سریال آنتن که سال گذشته از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

مرجانه گلچین

بازیگری را با سریال آینه آغاز کرد. اما بعد از آن چرخید یکی او به یکی از چهره های ثابت سریال تبدیل شد. از جمله ازدواج پرماجرا و سریال محبوب آینه عبرت. او در دهه 1970 در فیلم های بیشتری بازی کرد و سپس در سریال بزنگاه رضا عطاران در نقش کمدی ظاهر شد. بازخورد او در مورد این کمدی به قدری خوب است که رسماً بازیگر نقش های کمدی می شود.

سری آینه ای

مهین شهابی

مهین شهابی یکی از بازیگران مطرح و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون بود که کار خود را از تئاتر آغاز کرد و بعد در سینما و تلویزیون ظاهر شد. محمود استاد محمد درباره اجرای خود در نمایش خولیان و خوزیان که قبل از انقلاب تمرین کرده و نتوانست در آن حضور پیدا کند، چنین نوشت: مهین شهابی در این نمایش فوق العاده خوب بود.

یک شهاب سنگ یکی او به یکی از بازیگران مطرح سریال آینه تبدیل شد و پس از آن در سریال ها و فیلم های تلویزیونی زیادی ظاهر شد.

سری آینه ای

رضا بابک

زمانی که رضا بابک در آینه ظاهر شد، سریال چریکه تازه بهرام بیضایی و سلطان صاحبقران علی حاتمی را به تصویر کشید. او در سه سریال تلویزیونی به نام آینه بازی کرد و بعدها فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی را در کارنامه کاری خود ساخت.

سری آینه ای

اسماعیل محرابی

اسماعیل محرابی قبل از انقلاب در تله تئاترهای مهم حضور داشت و پس از انقلاب در سریال های پرمخاطب تلویزیونی مانند سربه داران، هزارداستان، بوعلی سینا، خانه سبز حضور داشت. سریال آینه یکی از سریال های تلویزیونی است که در زمان پخش بسیار خوب تماشا شد.

آشا محرابی

دختر اسماعیل محرابی اولین بازی خود را در سریال آینه انجام داد. همانطور که غلامحسین لطفی توضیح داد برای این سریال به یک بازیگر زن جوان نیاز داشتند و آشا گزینه خوبی برای این نقش بود. آشا محرابی که در این سال ها بیشتر به تئاتر و به خصوص تئاتر کودک و نوجوان می پرداخت، در سریال های تلویزیونی زیادی نیز حضور داشت. آخرین آن گناه فرشته بود که از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

سری آینه ای

پوراندخت مهیمان

نام فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی او فهرست بلندبالایی است که از این سریال آینه در سال ۱۹۶۴ شروع شده و تا سریال رستگاری مسعود دی نمکی ادامه دارد. میهمان درباره بازی در سریال آینه گفت: در یکی از قسمت های سریال آینه خانه دار بودم، یک لباس مخمل آبی پوشیده بودم و یکی از دخترانی بودم که در خانه ماندم. سریال همه میگفتن دوست نداری دختر سختی باشی من میگفتم آقای لطفی این دختره همون لباسی که من رو پوشیدی نمیتونه سکسی باشه میگن نه بذار دیده می‌شود که گاهی دخترانی که ظاهر بدی ندارند به دلایل دیگری در نقش‌های مختلف سریال آینه در خانه می‌مانند، دیگر جایی برای من باقی نمی‌ماند که ای کاش این نقش را بازی می‌کردم.

سری آینه ای

داریوش مواکف

داریوش مواک پانزده شانزده ساله بود که در سریال آینه بازی کرد. بعد از آینه در سریال های تلویزیونی زیادی بازی کرد اما چیزی که نامش را بر سر زبان ها انداخت سریال نوروز ۷۲ بود که اولین برنامه کمدی آیتم محور بعد از انقلاب از تلویزیون پخش شد و موفقیت خیره کننده ای داشت. در سال های بعد عمدتاً در تئاتر کار کرد.

منبع: همشهری


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما