تحقیقات قضایی منجر به کشف ردپای اعضای باند آدم ربایان افغان در دو پرونده قتل شد.

به گزارش تارنمای جنایی، چندی پیش پلیس آگاهی پایتخت باند آدم ربایان افغانستانی را که برای منافع مالی هموطنان خود را ربوده بودند، متلاشی کرد. اولین سرنخ ها از دستگیری این باند حدود دو ماه پیش به دست آمد. آدم ربایان مردی از افغانستان را ربودند و در تماسی با خانواده وی خواستار چهار هزار دالر شدند. در فیلمی که برای خانواده گروگان فرستادند نشان دادند که لاله گوش او را بریده اند.

به دنبال سرنخ‌ها، پس از مدتی پسر افغانی که کارت بانکی ایرانی برای دریافت پول گروگان داشت، دستگیر شد و اعتراف کرد: من یکی از اعضای یک باند آدم‌ربایی هستم و باند ما دو نفر از افراد ثروتمند افغانستان را شناسایی کردند من فقط مسئولیت دریافت و توزیع پول بین اعضای باند و انجام معاملات بانکی و پولی را بر عهده داشتم.

این متهم ادامه داد: با شناسایی فرد مورد نظر، چهار نفر ربوده شدند. دو نفر گروگان ها را به باغ های شهریار بردند، شکنجه کردند، زخمی کردند و فیلم را برای خانواده قربانیان فرستادند.

پس از این اعترافات، شش نفر دیگر نیز در کنار متهم دستگیر شدند، اما دو سرکرده اصلی متواری هستند. اعضای باند دستگیر شده گفتند: ما قربانیان را به باغ هایی که نگهبانشان بودیم می بردیم و در آنجا شکنجه می کردیم و فیلم را برای خانواده هایشان می فرستادیم.

به این ترتیب پس از تکمیل تحقیقات، مرد ربوده شده آزاد شد و کارآگاه دستور تعقیب دو سرکرده فراری این باند خشن آدم ربایی را صادر کرد تا تحقیقات دقیق تری انجام شود.

با ادامه تحقیقات، شواهدی به دست آمد که نشان داد یکی یکی از مظنونان دستگیر شده در این پرونده در قتل یک دلار فروش است که در روزهای پایانی سال گذشته در نزدیکی منزلش به ضرب گلوله کشته شد.

اعضای دستگیر شده گفتند: یک روز قبل از قتل دلارفروش، متهم اصلی به همدستانش گفته بود که می‌خواهم به سراغ یک ایرانی بروم که همیشه دلارهای زیادی با خود دارد. او به همدستانش گفت که می خواهیم از او بدزدیم و از او اخاذی کنیم.

در همین حال در ادامه تحقیقات ردی از دستگیرشدگان متهم به قتل یک مرد کرمانشاهی که جسدش در خیابان ساوه پیدا شد، کشف شد.

در حال حاضر متهمان به ارتکاب این جنایات اعتراف نکرده اند، اما شواهد احتمال دست داشتن آنها در این قتل ها را تایید می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما