اخبار روز

سرعت مجاز را رعایت نکنید 500 هزار تومان جریمه می شوید


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، جرایم رانندگی با نوع جدید از سوم تیرماه سال جاری برای متخلفان اعمال شده است. در برخی از جریمه ها میزان جریمه به میزان قابل توجهی افزایش یافت که هدف آن جریمه نبود بلکه جلوگیری از وقوع حوادث بود. در همین حال یکی یکی از تخلفاتی که در گروه تصادفات باعث تخلف می شود و سهم بالایی در وقوع تصادفات با فوت دارد سرعت بیش از حد است.

تخلف سرعت غیرمجاز در شش گروه طبقه بندی می شود که در هر کدام میزان سرعت و محل وقوع تخلف باعث متفاوت شدن میزان تخلف می شود.

بر این اساس تخطی از سرعت مجاز تا 10 کیلومتر در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 100 هزار تومان جریمه دارد. در سایر شهرها و شهرستان ها نیز به ترتیب 70 و 50 هزار تومان جریمه نقدی اعمال می شود.

تخطی از سرعت مجاز بین 10 تا 20 کیلومتر از سرعت مجاز در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 150 هزار تومان، در سایر شهرها 110 هزار تومان و در روستاها 70 هزار تومان جریمه دارد

همچنین تخطی از سرعت مجاز 20 تا 30 کیلومتر بیش از حد مجاز در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 200 هزار تومان جریمه دارد. مجازات این تخلف در سایر شهرها 150 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان است.

تخطی از سرعت مجاز 30 تا 40 کیلومتر در کلان شهرها، مراکز استان ها، راه های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی، 220 هزار تومان در سایر شهرها و 120 هزار تومان در روستاها جریمه می شود.

برای این تخلف اگر سرعت غیرمجاز 40 تا 50 کیلومتر بیشتر از حد مجاز باشد، در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی متخلفان به پرداخت 300 هزار تومان جریمه نقدی محکوم می شوند. علاوه بر این جریمه در سایر شهرها 270 هزار تومان و در روستاها 150 هزار تومان است.

در نهایت تخطی از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 500 هزار تومان، در سایر شهرها 450 هزار تومان و در روستاها 250 هزار تومان جریمه دارد.

پیش از این برای تخطی از سرعت مجاز بیش از 30 کیلومتر در کلان شهرها 200 هزار تومان جریمه پیش بینی شده بود. در ادامه این مبلغ در سایر شهرها 180 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان بوده است.

تخطی از سرعت غیرمجاز یکی از تخلفات رانندگی است که به دلیل تصادفی بودن خودرو و همچنین درج تبصره منفی در گواهینامه رانندگی می تواند منجر به توقیف خودرو شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا