اخبار روز

طوفان باد در زابل 172 نفر را راهی بیمارستان کرد / وزش باد شدید با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت در زابل!

به نقل از شما نیوز به گزارش سایت پی ام آپ، محسن حیدری گفت: گرد و غبار ناشی از وزش باد شدید تا سرعت 101 کیلومتر بر ساعت باعث کاهش شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه به 1200 متر شد.

وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی این شهرستان به 600 متر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد بسیار شدید و رگبار گرد و خاک با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح هشدار تا روز دوشنبه در شمال استان متصاعد شده است که در این مدت در مرکز و مناطق جنوبی استان برای ساعاتی وزش باد و افزایش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: شهروندان از تردد در جاده ها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان در هنگام غبارآلودگی هوا از خروج از منزل خودداری کنند.

طوفان گرد و غبار 172 سیستانی را راهی بیمارستان کرد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و رعد و برق در سه روز گذشته 172 نفر را راهی بیمارستان های سیستان کرده است.

مجید محبی افزود: طوفان گرد و غبار و پراکندگی ریزگردها در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان، 172 نفر از مردم این منطقه را راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی در سه روز گذشته کرده است.

وی گفت: در مجموع 146 نفر از درمان سرپایی بهره مند و از بیمارستان ترخیص شدند و 26 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تاکنون خسارتی از طوفان گرد و غبار و پراکندگی ریزگردها گزارش نشده است. ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هوای سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید غبارآلود در نیمه شمالی این استان با شدت بیشتری نسبت به امروز آغاز شده و تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا