اخبار روز

سرعت طوفان در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید/ افق دید محدود شد :: بازتاب آنلاین

به گزارش بازتاب آنلاین، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز سه شنبه زابل را درنوردید.

محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا یک‌هزار متر کاهش داد.

وی ادامه داد: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار و ۵۰۰ متر، نصرت آباد ۲هزار متر و میرجاوه سه هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شمال استان وزش بادهای ۱۲۰روزه تا پایان هفته تداوم داشته و در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا