اخبار روز

سرانجام وظیفه واردات آیفون کشف شد.


به گزارش مانیبان، هیات وزیران مصوبه قبلی خود را در خصوص سود تجاری تعرفه ها اصلاح کرد.

بر این اساس، سود تجاری واردات گوشی های هوشمند با برند اپل 96 درصد تعیین شده است و هرگونه ممنوعیتی که قبلاً برای گوشی های هوشمند با برند اپل وجود داشت، به قوت خود باقی خواهد ماند.

گفتنی است تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص «تعیین اصلاحات تعرفه ای (372 ردیف) شامل کاهش و افزایش سود تجاری، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح توضیحات و محتوای تعرفه ها به تازگی منتشر شده است یادداشت. برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات.» به گفته وی، با توجه به ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند با برند اپل، در صورت رفع ممنوعیت از سوی مراجع ذی‌صلاح در آینده، سود تجاری آن‌ها 96 درصد خواهد بود.

پس از انتشار این تصویب نامه، گمرک ایران طی نامه ای واردات گوشی های هوشمند با برند اپل را ممنوع اعلام کرد و در صورت رفع ممنوعیت واردات، سود تجاری آن 96 درصد تعیین شد. اما با توجه به ابهامات مصوبه اول، چند روز بعد گمرک طی نامه ای خواستار رفع ابهام و تعیین تکلیف در خصوص مصوبه پیشنهادی سازمان توسعه تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با … شد. برند “اپل”.

از جمله ابهامات گمرک این سوال است که آیا با توجه به الحاق یک بند به مفاد تفاهم نامه فصل 85، واردات گوشی های همراه با برند اپل ممنوع است یا خیر و آیا ممنوعیت موضوع تفاهم نامه مذکور در غیر این صورت است. به طور کلی واردات چه مدل هایی از گوشی های همراه با برند مذکور بر اساس مصوبه مذکور ممنوع است؟ موضوع دومی که لازم به توضیح است این است که با توجه به متن توضیح بند اضافه شده به تبصره های فصل 85 «در صورت رفع ممنوعیت در آینده از سوی مراجع ذیصلاح، منفعت تجاری علامت تجاری مذکور پیش بینی می شود». 96 درصد باشد.» مشخص نیست هم اکنون و با ابلاغ این مصوبه، سود تجاری تلفن های همراه هوشمند با برند مذکور چقدر است.

از ابتدای پاییز 1401 واردات آیفون 14 به بالا در قالب های تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل داشتن رجیستر و گارانتی گرانتر از آیفون 14 و 15 باشد و حالا برخی ترجیح می دهند با هزینه کمتر و در عین حال از یک موبایل ارزان قیمت از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند. . کارت خود را فعال کنید و با یک موبایل ارزان قیمت با آخرین مدل آیفون به اینترنت متصل شوید و کار خود را انجام دهید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا