اخبار روز سینما

“ستاره اسکندری” جایزه بهترین کارگردانی جشنواره ایتالیا را از آن خود کرد!/ جزئیات

فیلم “خورشید آن ماه”، ساخته نخستین فیلم بلند سینمایی ستاره اسکندری، توسط تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و شرکت ایریماژ به صورت بین‌المللی منتشر شد. این فیلم در دومین جشنواره فیلم مستقل ایماگو حضور داشت و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

داستان این فیلم، در قالب زیبایی‌های بلوچستان، عشق ناکام و سکوت بی‌فرجام را به تصویر می‌کشد و نمایی واقعی و منحصربه‌فرد از زندگی این قوم را به نمایش می‌گذارد.

پس از نمایش افتتاحیه جهانی در جشنواره تراز اول هند-گوآ، “خورشید آن ماه” در سایر جشنواره‌ها نیز حضور یافت. این جشنواره‌ها شامل جشنواره زوریخ (بخش مسابقه)، فیلم‌های درون خانوادگی (بخش مسابقه)، رمبوهای سینما (بخش مسابقه)، صوفیه منار (مروری بر آثار فیلمسازان زن ایرانی)، گل علیه گلوله، فیلم و هنرهای رسانه‌ای زنان استرالیا (بخش مسابقه)، زنان ایرانی در فرانکفورت و فیلم‌های مستقل ایدرومنو (بخش مسابقه) بوده است. این فیلم توانست اولین جایزه بهترین کارگردانی را برای ستاره اسکندری به ارمغان آورد.

این فیلم همچنین در بخش فرهنگ، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه نویس، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن از جشنواره «گل الگل» نامزد دریافت جوایز شده است.

اکران سراسری «El sol de ese mes» بر عهده عوامل فیلم است و برنامه آن به زودی اعلام می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا