دانستنی ها

سبزی تقویت کننده مغز و نخاع

کدو سبز مزاج خنک تر و خنک تری دارد و رطوبت بدن را تامین می کند و آنها را تقویت می کند زیرا مزاج کدو با مزاج مغز و نخاع مطابقت دارد و در بیماری آلزایمر استفاده می شود که در آن مغز عملکردهای مغز را مختل می کند. می تواند با حفظ رطوبت مناسب مفید باشد و به شادابی و شادابی فرد کمک کند و ممکن است بی خوابی ناشی از خشکی مغز را کاهش دهد.

بهترین نوع کدو حلوایی

به گزارش بازتاب آنلاین، بهترین کدو حلوایی آب پز باید سفید، شیرین، نازک و متوسط ​​باشد. این سبزی کم مغذی اشتها را کم می کند و انسان را هر چقدر هم که می خورد چاق نمی کند و در نتیجه در کاهش وزن موثر است. از آنجایی که کدو تنبل دارای ساختاری سرد است برای افراد خون گرم مفید است. در حالی که مصرف این سبزی برای جوانان در فصول گرم سال و مناطق گرمسیر بسیار توصیه می شود، اما برای افراد سرد مزاج بهتر است کدو سبز را با خردل، فلفل یا نعناع که بافت گرمی دارند مصرف کنند. البته اگر کدو حلوایی شیرین باشد، مزاج گرم می شود.

کدو تنبل باعث افزایش ادرار می شود افرادی که به دلیل مصرف غذاهای سرخ شده و آماده دچار مشکل سوزش سر دل می شوند توصیه می شود بیشتر از کدو تنبل و آب آن استفاده کنند و کدو را به صورت آب پز یا خام مصرف کنند. علاوه بر این، این سبزی معده را نرم کرده و به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می کند.

درمان آب خیار

در موارد التهاب حنجره که پشت گلو قرمز و ملتهب می شود، غرغره کردن و نوشیدن آب کدو در طول روز برای تسکین گلو توصیه می شود. در صورت تب، بهتر است آب کدو حلوایی را به محلول اسپری و شستشوی بدن اضافه کنید. می توانید از آب کدو تنبل بر روی سر و صورت افرادی که در معرض هوای گرم هستند یا یائسه هایی که دچار گرگرفتگی هستند استفاده کنید. علاوه بر این اگر پارچه آغشته به آب کدو را روی صورت خود قرار دهید، جای جوش های موضعی را برطرف می کند و برای رفع برخی از گوش دردهای ناشی از خشکی مزاج مفید است، می توانید برای رفع قرمزی و قرمزی، کدو را ببرید و چشم ها را بمالید. التهاب چشم را ببندید و پشت پلک قرار دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا