اخبار روز سینما

سایت منتخب معرفی سریال رزگار قریب

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: رزگار قریب

انتشار: 1386

ژانر: درام، بیوگرافی

کشور سازنده: ایران

کارگردان: کیانوش عیاری

تعداد قسمت ها: 36

بازیگران: مهدی هاشمی، شهاب کسرایی، سیدناصر هاشمی، کاوه آهنگر، پرهام کرمی، مهران رجبی، افرین ابیسی و…

خلاصه سریال

راوی زندگی دکتر محمد قریب یکی از اولین پزشکان اطفال ایران، بنیانگذار طب نوین کودکان در ایران و از بنیانگذاران بیمارستان مرکز طبی کودکان است. این مجموعه علاوه بر مرور زندگی دکتر قریب، به بررسی حوادثی نیز می پردازد که در دوران زندگی ایشان در ایران رخ داده است.

اسامی بازیگران سریال روز قریب در جدول جدول یاب است

در مورد سریال

در سال 81 به کیانوش عیاری پیشنهاد شد که این سریال را بسازد. عیاری توضیح داد که سیمافیلم به عنوان تهیه کننده او را مجبور به بازتاب آنلاین بین دو چهره ملی کرده است. یکی برای ساخت سریال: استاد شهریار و دکتر محمد قریب را بازتاب آنلاین کنید.

عیاری پیش از آن تجربه کارگردانی دو مجموعه تلویزیونی «خانه با خانه» و «هزاران چشم» را داشت، اما «روزگار قریب» که یک سریال تاریخی مربوط به دوران قبل از انقلاب بود، تجربه جدیدی برای او بود. از سوی دیگر او به تازگی فیلم تحسین شده «بودن یا نبودن» را کارگردانی کرده بود و مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفته بود. علاوه بر این، او اطلاعات خوبی در مورد دانش پزشکی پیدا کرده بود. همه اینها شاید از دلایلی باشد که باعث شد عیاری دکتر قریب را بازتاب آنلاین کند. اما به نظر می رسد عدم شناخت اکثریت مردم ایران از شخصیت دکتر محمد قریب مهم ترین چیزی است که عیاری را به این تصمیم سوق داده است. این نکته را زمانی متوجه خواهید شد که بدانید عیاری اساساً کارگردانی است که کاملاً به فیلمنامه بی وفا است. بنابراین بازتاب آنلاین شخصیتی که مردم حساسیت و شناخت کمتری نسبت به زوایای زندگی او داشته باشند، بستر مناسب تری برای جولان کارگردان است.

می توان گفت مهم ترین سریال تاریخی مربوط به این دوران که پیش از این ساخته شده، سریال «کیف انگلیسی» است که به همراه داستانی با مضمونی احساسی، دوران پهلوی تاریخی را روایت می کند. اما عیاری قرار بود به سبک رئالیستی خودش سریال بیوگرافی بسازد و شاید خیلی نگران تکرار خودش نبود. نبود.

«روزگار قریب» به عنوان یک سریال بیوگرافی، تعهد چندانی به بررسی زندگی نامه دکتر محمد قریب نداشت، اما شاید اینطور باشد. یکی یکی از مهم ترین دلایل تبدیل شدن این سریال یکی یکی از قوی ترین سریال های تاریخی و اجتماعی تاریخ رسانه ملی است. شاید اگر قرار بود داستان بیشتر به زندگی دکتر قریب بپردازد، یک سریال بیمارستانی کامل می دیدیم (البته او صحنه های بیمارستانی زیادی دارد) اما حذف نقطه کانونی روایت از وقایع The life. دکتر قریب و برخورد ایشان با مشکلات جامعه. کار را افزایش داده و ثروت را افزایش داده است.

تصویربرداری این سریال از اواخر سال 1390 آغاز شد و تا پاییز 1395 ادامه داشت. این سریال در شهر غزالی تصویربرداری شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا