اخبار خودرو

سایت فروش ایران خودرو فعال شد + پاسخ به سوالات و ابهامات

سایت فروش ایران خودرو فعال شد + پاسخ به سوالات و ابهامات

سایت فروش محصولات ایران خودرو امروز افتتاح شد و متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم در این طرح شرکت و ثبت نام کنند.

پس از شایعات فراوان پیرامون ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو، بالاخره ثبت نام طرح فروش جدید محصولات ایران خودرو آغاز شد. در طراحی جدید ایران خودرو اکثر محصولات این شرکت شامل; قورباغه پلاس، سورن پلاس XU7P ، تایر اتوماتیکری را، دستی تارا، پژو 207 با موتور TU3، پژو 207 دستی با موتور TU5، هایما اس 5، هایما 7 ایکس، لونا جی آر ای، باستیون نات به فروش می رسد. علاقه مندان می توانند تا یکشنبه 28 مهرماه ثبت نام کنند مرداد شما باید یک حساب پراکسی و قبل از روز 1 ایجاد کنید شهریور شما می توانید در سامانه https://ikcosales.ir/ خودروی مورد نظر را انتخاب کنید. اما سوالات و ابهامات زیادی در مورد این طرح وجود دارد که سعی می کنیم در این مقاله به مهمترین آنها پاسخ دهیم.

آیا برای ثبت نام در ایران خودرو نیاز به گواهینامه وجود دارد؟

چند روز پیش سازمان شورای رقابت اعلام کرد که شرط داشتن گواهی شرکت در طرح ها و شرایط فروش تمامی شرکت ها منتفی است اما مشخص است. نبود آیا مصوبه شامل طرح جدید ایران خودرو می شود یا خیر؟

بر اساس آخرین رصد رسانه ای خودرویی از روابط عمومی شرکت ایران خودرو، می توان نتیجه گرفت که این قانون به اطلاع شرکت ایران خودرو و شرط داشتن گواهی شرکت در شرایط فروش ایران خودرو رسیده است. حذف شده و شاکیان می توانند در این طرح شرکت کنند.

تا کی مبلغ 230 میلیون تومان بلوکه می شود؟

یکی یکی از حواشی این پروژه بلوکه شدن 230 میلیون تومبا است که باید در بانک های مشخص از طرف ایران خودرو انجام شود. اما اینکه این پول تا چه زمانی قفل خواهد ماند، سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شرکت کنندگان در این طرح پیش بیاید.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مبلغ از شروع طرح فروش تا پایان اولویت بندی و تعیین نتیجه به مدت 15 روز مسدود می ماند و پس از آن می توان این مبلغ را از حساب پروکسی برداشت کرد.

آیا ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه مجاز به ثبت نام در طرح فعلی خواهند بود؟

قبل از پاسخ به این سوال باید بگوییم که این طرح فروش توسط خود ایران خودرو و خارج از سیستم یکپارچه سازماندهی می شود و در سال های اخیر برای اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد.

متأسفانه در این طرح متقاضیانی که اولویت تابستان 1403 به بعد بوده و فراخوانی نشده و یا واریز نشده اند، موفق به ثبت نام در این طرح نشده اند و این شرکت با توجه به اولویت یکپارچه سیستم، همان خودروی اولویت بندی شده را تحویل داده است.

آیا ثبت نام مجدد در سایت جدید فروش ایران خودرو الزامی است یا افرادی که پروفایل قدیمی شما را دارند می توانند در سامانه قدیم ثبت نام کنند؟

یکی نکته قابل ذکر دیگر در مورد این طرح این است که شرکت ایران خودرو برای طرح فروش جدید خود سامانه جدیدی را در سایت ikcosales.ir معرفی کرده است.

سیستم جدید بر اساس حساب های بانکی پروکسی پیکربندی شده است و در صورتی که متقاضی مبلغ مورد نظر را در حساب پروکسی مسدود کرده باشد و 48 ساعت از تکمیل این فرآیند گذشته باشد، پس از ایجاد پروفایل جدید، مراحل ثبت نام انجام می شود.

آیا انتخاب خودروی برقی برای افرادی که خودروهای بنزینی را انتخاب کرده اند امکان پذیر است؟

بله متقاضیان خودروهای برقی این امکان را دارند که بدون توجه به ثبت درخواست خودروی بنزینی، خودروی برقی را انتخاب کنند.

مادرانی که قبلا در طرح جوانان جمعیت سایپا ثبت نام کرده اند و خودرو دریافت کرده اند، آیا اکنون می توانند در طرح فعلی نیز ثبت نام کنند؟

خیر، وضعیت مادران فقط تحت پوشش دستگاه خودرو است.

شرایط فروش فوری است یا پیش فروش؟

پس از مرحله اول ثبت درخواست خرید و اعلام اولویت های مجاز شرایط فروش بسته به خودروی انتخابی متفاوت بوده و متعاقبا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

آیا طرح فروش بر اساس روش قرعه کشی است یا اولویت ثبت نام بر اساس ماه انتخابی محصول است؟

مشتریانی که برای خرید خودرو اقدام کنند و در سامانه ثبت نام اقدام کنند، بر اساس رویه های مصوب اولویت بندی می شوند، اما تنها اولویت هایی که امکان ثبت نام در سال 1403 بر اساس ظرفیت تولید وجود دارد، انجام می شود و سایر اولویت ها مجاز نیست. و امکان ثبت نام و دریافت وجود دارد. اونا ماشین ندارن

محدودیت های طرح مذکور چیست؟

طرح مادر و خودروهای فرسوده محدودیت کلی ندارد و شرایط اختصاصی آن به این صورت است که در روش مادر متقاضی باید در این روش خودرو دریافت نکرده باشد و فرزندان دوم و بعدی وی در تاریخ 24/08/1400 متولد شده باشند.

در مورد خودروهای فرسوده، خودروی فرسوده باید به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده ارسال شود. www.nnhk.ir ثبت شود

لازم به ذکر است سامانه فروش محصولات ایران خودرو باز شده و متقاضیان می توانند از این پس ثبت نام کنند.

در زیر می توانید ویدیوی معرفی جدیدترین محصول ایران خودرو یعنی ری را مشاهده کنید:

مقایسه Ray Ra و X55 Pro

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا