اخبار روز سینما

سایت بازتاب آنلاینی معرفی سری دکستر

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: دکستر

خالق: جیمز مانوس جونیور.

سال انتشار: 2006 تا 2013

تعداد قسمت ها: 96

ژانر: درام، جنایی و معمایی

دکستر نمرات متوسطی می گیرد IMDB: ۸.۷

بازیگران: مایکل سی هال، جولی بنز و جنیفر کارپنتر

خلاصه سریال

داستان درباره دکستر مورگان است که زندگی دوگانه ای دارد. او از یک طرف به عنوان کارشناس خون در پلیس میامی کار می کرد و از طرف دیگر یک قاتل زنجیره ای است که جنایتکاران را می کشد. جنایتکارانی که به دلایل و روش های مختلف توانسته اند از چنگال قانون در امان بمانند.

دکستر مورگان با زنی به نام ریتا بنت رابطه عاشقانه ای را آغاز کرده است. شوهر ریتا که معتاد به مواد مخدر است، در حال حاضر به دلیل سوء استفاده خود در زندان به سر می برد و به همین دلیل، ریتا مجبور است دو فرزند خود را به تنهایی بزرگ کند. دکستر همچنین یک خواهر به نام دبرا دارد که افسر پلیس است و در تلاش است تا به بخش جنایی منتقل شود. در همین حال، فصل اول تلاش های قهرمان داستان برای متوقف کردن یک قاتل سریالی با نام مستعار قاتل کامیون بستنی را به تصویر می کشد.

نیزه های دکستر

در مورد سریال

فصل اول سریال دکستر را می توان اقتباسی مستقیم از رمان Darkly Dreaming Dexter دانست. این فصل نه تنها نظرات بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد، بلکه توانست عملکرد مهمی از نظر بازدید به ثبت برساند. بد نیست بدانید که نیویورک دیلی نیوز محصول Showtime است. “متفاوت، هیجان انگیز و جسورانه” شرح داده شده

Dexter-HD

خود دکستر به عنوان یکی یکی از محبوب ترین شخصیت های تلویزیونی. اما سریال دکستر در مراسم امی همیشه دست کم گرفته می شد. این مشکل در طول هشت سال این سریال ادامه داشت. مایکل سیهال با وجود بازی بسیار خوبش در این سریال تنها سه بار نامزد دریافت جایزه امی بهترین بازیگر مرد شد. دکستر تنها چند بار در بخش هایی مانند تدوین، کارگردانی و غیره برنده جایزه امی شد. اما در مراسم گلدن گلوب، دکستر افتخارات بیشتری کسب کرد. در سال 2010 پس از پایان فصل چهارم این سریال، مایکل سیهال برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد. او جایزه خود را هنگام مبارزه با سرطان دریافت کرد!

در همان سال جان آرتور لیتگو موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در این مراسم از آن خود کند. او در فصل چهارم این سریال در نقش یک قاتل زنجیره ای به نام آرتور میچل بازی کرد. به گفته نویسنده، او را باید مهم ترین و ترسناک ترین قاتل هشت فصل سریال دانست.

مایکل سی هال و جان آرتور لیتگو در گلدن گلوب 2010

مایکل سی هال و جان آرتور لیتگو در گلدن گلوب 2010

آخرین کلمه

ایده های داستانی این سریال و شخصیت پردازی منحصر به فرد شخصیت دکستر باعث شد این مجموعه تلویزیونی کاملاً متفاوت از سریال های دیگر باشد و در طول هشت فصلی که از شبکه ShowTime پخش شد توانست محبوبیت زیادی کسب کند. پس اگر هنوز موفق به تماشای این سریال نشده اید، امیدواریم با خواندن این مطلب کنجکاو شوید و به سراغ دکستر بروید و تجربه ای عجیب و تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا