اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

سان‌برد بار دیگر فعال شد؛ آی‌مسیج برای کاربران اندرویدی

در اواخر سال ۲۰۲۲، شاهد معرفی اپلیکیشن اندرویدی جدیدی به نام سان‌برد بودیم. آن اپلیکیشن برآورده‌کردن آرزوی برخی از کاربران اندروید را نوید می‌داد:‌ امکان استفاده از آی‌مسیج روی اندروید. زمان زیادی نگذشته بود که سان‌برد به‌دلیل مشکلات حریم خصوصی از دسترس خارج شد و حالا به گزارش Android Authority، این برنامه مجدد در‌دسترس قرار گرفته است.

به گزارش زومیت، هیچ شرکتی جز اپل نمی‌تواند آی‌مسیج را به‌طور کامل و واقعی به اندروید منتقل کند، با این‌حال سان‌برد ادعا می‌کرد که با برقراری پل ارتباطی بین پیام‌های شما و ماشین مجازی macOS، راهی ساده و رایگان برای این کار ارائه می‌دهد.

سان‌برد در ابتدا به‌درستی کار نمی‌کرد و مهم‌تر از همه، به کابوسی امنیتی تبدیل شد. تنها چند ساعت پس از ارائه‌ی اپلیکیشن Nothing Chats (بر پایه‌ی سان‌برد)، این برنامه از پلی استور حذف و غیرفعال شد و کمی بعد خود سان‌برد نیز به حالت تعلیق درآمد.

در اواخر فروردین سال جاری، سان‌برد به‌طرز غیرمنتظره‌ای از بازگشت خود خبر داد. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد نسخه‌ی بتای اپلیکیشنش را با بهبودهای جامع در زیرساخت برای امن‌تر و خصوصی‌تر‌ کردن آن، دوباره راه‌اندازی کند. اکنون این شرکت می‌گوید که به‌طور رسمی ارائه‌ی دسترسی به لیست انتظار خود با بیش از ۱۷۱,۰۰۰ نفر ثبت‌نامی را شروع کرده است.

بخش زیادی از افراد در لیست انتظار، احتمالاً قبل از رسوایی Nothing Chats ثبت‌نام کرده‌اند. در‌حالی‌که سان‌برد ادعاهای بزرگی درباره‌ی تعهد خود برای ارائه‌ی تجربه‌ی پیام‌رسانی قدرتمند و امن و یکپارچه که شکاف بین کاربران اندروید و iOS را پر می‌کند، مطرح کرده است، این شرکت سابقه‌ی بدی در عمل به وعده‌های خود دارد.

توصیه می‌کنیم بدون درنظر‌گرفتن اقدامات احتیاطی بیشتر درباره‌ی حریم خصوصی خود، سان‌برد جدید را امتحان نکنید.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا