دانستنی ها

سالم ترین نوع نان چیست؟

نان یک غذای اصلی ساده است و اگر نوع مناسب آن را انتخاب کنید، می تواند بسیاری از مواد مغذی به خصوص فیبر و پروتئین بدن شما را تامین کند. پس سالم ترین نانی که می توانید درست کنید چیست؟

به گزارش روزیاتو، غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان و ماکارونی در سال های اخیر به طور ناعادلانه ای مورد بدگویی قرار گرفته اند. همه ما برای حفظ عملکرد صحیح بدن خود به کربوهیدرات نیاز داریم و نان می تواند راهی سالم برای دریافت این کربوهیدرات های ضروری باشد.

کربوهیدرات ها یکی از بین سه درشت مغذی مورد نیاز بدن و منبع اصلی انرژی آن، بیشتر بزرگسالان سالم باید نیمی از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات ها دریافت کنند.

نان علاوه بر کربوهیدرات ها می تواند منبع غنی فیبر، پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری نیز باشد. یک وعده نان، معمولاً فقط یک تکه، می تواند حاوی سه گرم یا بیشتر فیبر باشد.

به طور کلی، ایده خوبی است که نان سبوس دار تهیه شده با آرد کامل را انتخاب کنید. نان سبوس دار حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین و آنتی اکسیدان است.

نان تهیه شده از آرد تصفیه شده (نان سفید) در طول فرآیند تصفیه مواد مغذی زیادی را از دست می دهد، بنابراین متخصصان به طور کلی توصیه می کنند نان های سبوس دار را انتخاب کنید که به طور طبیعی حاوی غلات کامل هستند و نیازی به پردازش اضافی ندارند.

نان سبوس دار، سالم ترین نوع نان، حاوی آرد غلات کامل است. این بدان معناست که مواد مغذی آن مقدار مناسب فیبر، پروتئین و کربوهیدرات های تقویت کننده انرژی را برای روده فراهم می کند.

با توجه به اینکه مردم تمایل دارند به جای نان سبوس دار از نان سفید استفاده کنند، همه باید نان سبوس دار را با نان سفید جایگزین کنند.

نان پرمصرف ترین غذای خانوارهای ایرانی است و در برخی موارد نزدیک به نیمی از انرژی دریافتی روزانه از نان تامین می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا