برای فرار سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه رول های سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد چیزی مهم از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. به عنوان مثال، رستوران ها اغلب میز مخصوصی دارند که فقط به سالاد اختصاص داده شده است و به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در ابتدا به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات آنقدر مواد خوشمزه و مغذی دارند که به خودی خود تبدیل به یک غذای اصلی می شوند. مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که جا برای غذا ندارید اما حالا سالاد ماکارونی هم جای خود دارد. به گزارش فرارو، سالادها شامل خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج، خیار شور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، مرغ، قارچ و غیره است. با سبزیجات مختلف تهیه می شود و هر کدام سس مخصوص به خود را دارند. سالاد سیب زمینی ژاپنی نوعی سالاد سرد است که به سس معروفش معروف است و بیشتر به سس مایونز ژاپنی معروف است. این سالاد که منبع غنی پروتئین گیاهی است، طعم بسیار خاصی دارد که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. اگر علاقه مند به تهیه سالادهای هیجان انگیز هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با آموزش سالاد سیب زمینی ژاپنی همراه باشید.

مواد مورد نیاز

سیب زمینی: 4 عدد
هویج: 1 عدد
تخم مرغ آب پز: 2 عدد
بیکن گاو یا ژامبون مرغ: 100 گرم
ذرت: 1 فنجان
پیاز قرمز: 1 عدد کوچک
مواد لازم برای سس سالاد
ماست یونانی: 1 فنجان
سس خردل: 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
سرکه سیب: 3 قاشق غذاخوری
پودر سیر: 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و با هویج های پوست کنده در قابلمه مناسبی بریزید و آب و مقداری نمک به آن اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا سیب زمینی ها و هویج ها کاملا پخته شوند و پس از سرد شدن با گوشت کوب آن ها را بزنید تا له شوند. به گزارش فرارو، حالا پیاز قرمز خرد شده، ذرت پخته شده، بیکن یا ژامبون خرد شده و تخم مرغ آب پز شده خرد شده را به پوره سیب زمینی و هویج اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. حالا نوبت درست کردن سس مخصوص این سالاد به نام سس ژاپنی است. ماست یونانی را در ظرفی بریزید و روغن زیتون، سس خردل، سرکه سیب، پودر سیر، فلفل سیاه و مقداری نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا سسی که آماده کردید را روی مواد سالاد بریزید و سالاد را هم بزنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. سالاد آماده شده را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید و سرو کنید و نوش جان کنید.

نکات برجسته
1- به جای ماست یونانی می توانید از مخلوط ماست نصف سس مایونز و نیمی چرب استفاده کنید.
2- اگر پیاز قرمز دوست ندارید می توانید به جای آن از 10 عدد پیاز استفاده کنید.
3- روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا در رژیم غذایی بسیاری از افراد جایگاه ویژه ای دارد. با این حال، از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالا است، اغلب هنگام عرضه به بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. در نتیجه کیفیت آن کاهش می یابد. به همین دلیل، کسانی که می خواهند روغن زیتون بخرند اغلب می پرسند که چگونه روغن زیتون اصل را تشخیص دهند. البته درک خلوص روغن زیتون به این راحتی نیست.

با این حال، کارشناسان سه روش برای تشخیص روغن زیتون ارائه کرده اند:

1- برای انتخاب روغن با کیفیت بهتر است ابتدا آن را بو کنید. یک روغن زیتون خوب بسته به نوع زیتون یا زمان برداشت باید بوی میوه زیتون، سیب یا گیاهان تازه داشته باشد. پس اگر بوی فلز به مشام می رسد بدانید که روغن آن بی کیفیت یا خراب است.
2- راه دوم شناخت روغن زیتون اصل، چشیدن آن است. اگر 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در دهان خود قرار دهید، آن را در دهان خود بشویید و با استنشاق هوا آن را قورت دهید، پس از چند دقیقه باید تلخی و تندی شدیدی را در گلوی خود احساس کنید. پس گلویت میسوزد در برخی موارد افراد به دلیل تندی شدید روغن سرفه می کنند. بعد از 1 دقیقه طعم تلخ و تندی آن از بین می رود و خوشمزه می شود. علاوه بر این، فرد پس از خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی کند. زمانی که روغن زیتون اصل مصرف می کنید، در ابتدای زبان احساس شیرینی و در پایان احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
3- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون ملاک خوبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. چون به راحتی می توان فریب داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما