هماهنگ کننده ویژه امور صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه با هشدار به اینکه در دوازدهمین روز از درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی نسبت به خطر گسترش درگیری ها هشدار داد و گفت: ما در لبه پرتگاهی عمیق و خطرناک قرار داریم.

به گزارش ایرنا، تور ونسلاند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی آخرین تحولات خاورمیانه و اوضاع در فلسطین به شورای امنیت گزارش داد که این یکی از سخت ترین لحظات پیش روی مردم اسرائیل و فلسطین در 75 سال گذشته است.

این مقام ارشد سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که ما در لبه پرتگاهی عمیق و خطرناک قرار داریم که می تواند مسیر مناقشه اسرائیل و فلسطین و کل منطقه را تغییر دهد.

او هشدار داد که خطر گسترش درگیری “بسیار واقعی و بسیار خطرناک” است.

در نهایت، ونسلند گفت، تنها راه برای پایان دادن به خونریزی و جلوگیری از تکرار آن، هموار کردن راه برای یک راه‌حل سیاسی بلندمدت مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و توافق‌های قبلی است.

دومین نشست علنی شورای امنیت سازمان  ملل روز چهارشنبه به وقت محلی همزمان با دوازدهمین روز درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل آغاز شد تا اعضای این شورا به ریاست برزیل اوضاع خاورمیانه و سرزمین های اشغالی فلسطین را بررسی کنند که قطعنامه پیشنهادی برزیل نیز به تصویب نرسید و آمریکا آن را وتو کرد.

روز چهارشنبه به وقت محلی، ایالات متحده قطعنامه پیشنهادی برزیل را که خواستار توقف درگیری ها بین اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطینی برای اجازه ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه بود، وتو کرد.

قطعنامه پیشنهادی برزیل رای ۱۲  کشور آلبانی، برزیل، چین، اکوادور، فرانسه، گابن، غنا، ژاپن، مالت، موزامبیک، سوئیس و امارات متحده عربی را در مقابل یک رای مخالف ایالات متحده آمریکا داشت و دو کشور روسیه و انگلیس نیز رای ممتنع دادند.

ایالات متحده با رأی منفی خود، قطعنامه ای را که خواستار «وقفه بشردوستانه» برای ارسال کمک های حیاتی به میلیون ها نفر در غزه شده بود، وتو کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *