اخبار خودرو

سازمان بازرسی به اعطای وام پیش ثبت‌نام خودرو ورود کرد

سازمان بازرسی به اعطای وام پیش ثبت‌نام خودرو ورود کرد

بازرس کل بانک ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای به شبکه بانکی به موضوع اعطای وام قبل از ثبت نام خودرو پرداخت.

اطلاع رسانی کند آخرین ماشین به گزارش میزان، همزمان با طرح ایران خودرو برای ثبت نام خرید و فروش خودرو، برخی بانک ها برای جذب سپرده به بهانه افتتاح حساب نیابتی، از پرداخت وام بین 80 تا 130 میلیون تومانی برای خرید خودرو خبر می دهند.

در پی این اقدام جعفر حسینی، بازرس کل امور بانکی و بیمه ای سازمان بازرسی کل کشور نسبت به پیامدهای این اقدام بانک ها به شبکه بانکی هشدار داد و اولویت پرداخت رد دیون را برشمرد.

در بخشی از این نامه که برای مدیران کل بانک‌ها ارسال شده، آمده است: از جمله شرایط شرکت در طرح اخیر ایران خودرو، وکالت حساب و بلوکه کردن مبلغ 230 میلیون تومان در بانک‌های منتخب در به منظور شناسایی متقاضیان واقعی، از این حیث برخی از بانک ها به منظور تشویق متقاضیان و جذب منابع، تسهیلاتی را برای پوشش بخشی از مبلغ مذکور در نظر گرفته اند.

بازرس کل امور بانکی و بیمه سازمان بازرسی به بررسی های این نهاد نظارتی در خصوص موضوع مذکور اشاره و تاکید کرد: لازم است بانک ها از انجام اقدامات خارج از چارچوب حساب های نیابتی خودداری و نسبت به پرداخت تسهیلات در تمام آنها می تواند با قوانین و مقررات بانکی مطابقت داشته باشد.

وی با یادآوری و تاکید بخشنامه بانک مرکزی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه مورخ 27/05/1303 بانک مرکزی، با توجه به محدودیت منابع مالی موجود و کثرت درخواست ها برای دریافت تسهیلات بانکی، اولویت با پرداخت تسهیلات بانکی است. تمرکز بر تسهیلات و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانان، جمعیت، قانون جهش در تولید مسکن و… و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت های مذکور، فاقد توجیه بوده و نمی باشد. قابل قبول

بازرس کل بانک ها و بیمه سازمان بازرسی با اشاره به بررسی عملکرد بانک یا موسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط این نهاد نظارتی، خاطرنشان کرد: در صورتی که نتایج حاکی از عملکرد نامطلوب همراه با اعطا باشد. در خصوص تسهیلات به روش صدرالاشاره، اقدامات انضباطی و نظارتی مقتضی به‌عنوان متعارف نسبت به آن بانک یا مؤسسه اعتباری و اعضای هیأت‌مدیره مربوط به‌عمل خواهد آمد.

حسینی به شبکه بانکی تاکید کرد: با رعایت موارد فوق باید اقدامات اصلاحی لازم در این خصوص انجام و در این سازمان منعکس شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا