اخبار روز

سارق 55 ساله یکی از محبوب ترین بازی های دهه 70 کشف شد

55 سال پس از انتشار اولین بازی شبیه ساز فرود آپولو 11، به نام Lunar Landing، بالاخره یک باگ در کد پیدا شد. دانش آموز با استعداد دبیرستانی به نام جیم استورتنها چند ماه پس از رویداد تاریخی 1969، او برنامه نویسی Lunar Landing را به پایان رساند و تا سال 1973 این بازی محبوب ترین بازی رایانه ای زمان خود بود.

به گزارش زومیت، بازی “Lunar Landing” از نظر فنی متعلق به ژانر ماجراجویی متنی است و در زمانی ساخته شد که حتی ایده داشتن یک کامپیوتر شخصی در هر خانه ای به اندازه رویای سفر به ماه دور از ذهن به نظر می رسید. .

جیم استور، خالق بازی Lunar Landing، بعدها موفق به ثبت اختراعات متعددی در زمینه کامپیوتر شد و دکترای علوم کامپیوتر را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد. او در نهایت استاد دانشگاه برندیس شد و هنوز هم در آنجا کار می کند.

مارتین سی مارتینکاشف ویروس فرود بر ماه، از استور پرسید که چگونه توانسته در آن زمان با این سن کم و با منابع محدود به چنین شاهکاری دست یابد، که استور پاسخ داد: «در آن زمان من در محاسبات خوب بودم و با مفاهیم آشنا بودم. مثل سریال تیلور.” من همچنین پدرم را که یک فیزیکدان بود به یاد دارم که به من کمک کرد تا معادلات را برای ساده کردن معادله موشک کلاسیک استخراج کنم.

کد جیم برای فرود روی ماه تقریباً کامل بود. اما عدد 2 در مخرج ریشه دوم قرار گرفت که منجر به حذف دستورالعمل تقسیم بر 2 شد. مارتین مشکوک است که کد بازی به احتمال زیاد با مداد و کاغذ نوشته شده است و به دلیل خطا، زمان مدام دست کم گرفته می شود، حتی اگر اندکی باشد.

با رفع اشکال Liunar Landing، استراتژی بازی بهینه در بازی‌های فضایی مدرن‌تر مانند برنامه فضایی کربال این آتش سوزی که به عنوان سوختگی خودکشی شناخته می شود، با سرعت 1.67 مایل در ساعت به فرود کامل می رسد. فرود کامل سرعتی کمتر از 1.6 کیلومتر در ساعت دارد. در واقع این خطا منجر به فرود با سرعت 5.63 کیلومتر بر ساعت می شود. البته هنوز قابل قبوله

فراموش نکنید که علیرغم ایراداتش، Liunar Landing یک موفقیت بزرگ بود. کشف یک خطای کوچک بعد از 55 سال نشان از کیفیت چشمگیر این بازی دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا