اخبار تهران

ساخت ۴ خط جدید متروی تهران با ۴۰۰ همت

به گزارش بازار، مسعود درشی درباره کل هزینه ساخت خطوط جدید مترو با بیان اینکه به طور میانگین بر اساس قیمت های روز ساخت هر خط جدید مترو حدود 100 هزار میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: البته مراقب 100 باشید. میلیارد تومان برای احداث و تجهیز خطوط جدید است.

وی بیان کرد: بر این اساس احداث 4 خط جدید مترو (11، 10، 9، 8) به 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این رقم در حال حاضر است و قطعا با توجه به شرایط تورمی و یا شاید مشکلات احتمالی ناشی از این امر. . تعداد در حین آماده سازی

به گفته حقیقت، خطوط جدید مترو به طول 175 کیلومتر و 130 ایستگاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه خاکبرداری و لاینینگ یک کیلومتر مترو علاوه بر احداث ایستگاه مربوط به همان کیلومتر مترو و تهیه رام هفت واگنی حدود 2700 میلیارد تومان برآورد شده است. گفت: یعنی اگر یک کیلومتر مترو با تجهیزات و رام بخواهیم امروز 2700 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی درباره اشتغال زایی در ساخت مترو نیز اظهار داشت: البته با توجه به تجربیاتی که در سال های اخیر در ساخت مترو و تونل داشتیم باید بگویم که هر کیلومتر تونل مترو به همراه مشتقات آن، یعنی تجهیزات و غیره باعث می شود بین 500 تا 700 نفر به طور مستقیم یا غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا