به گزارش پی ام آپ به نقل از دفاع پرس، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما پنجشنبه 26. مهر وی در بازدید از پروژه «موسی کلیم الله» از قسمت های مختلف این پروژه بازدید و کلید آن را اعلام کرد.

این سریال شامل 5 فصل است و نسخه آزمایشی آن در قالب فیلم در جشنواره فجر به اهالی فرهنگ و رسانه ارائه می شود. این سریال با فناوری پیشرفته «تولید مجازی» تولید خواهد شد.

پیمان جبلی ضمن بازدید از این پروژه و اعلام رسمی ساخت این اثر فاخر، گفت: گروه سازنده تصمیم گرفتند تا پیش نمایش مجموعه «حضرت موسی (ع)» را به عنوان بخشی از تولید مجموعه نمایشی آماده کنند و مردم این کار را انجام دهند. پیش نمایش آن را به زودی ببینید

با ابراز امیدواری از اینکه با تولید مجموعه ویژه «حضرت موسی (ع)» شاهد اثری فراموش نشدنی، روند ساز و تاریخ ساز باشیم. گروه سازنده در تلاش هستند تا هر چه سریعتر این سریال به خصوص نسخه پیش نمایش آن را آماده کنند. از آنجایی که سرعت تولید کاملاً مثبت است و همکاران ما زمان زیادی را صرف اکران های آزمایشی کردند، «حضرت موسی (ع)» برای اولین بار در تاریخ تلویزیون و سینما به عنوان مجموعه تلویزیونی کلید می خورد. با تکنولوژی بسیار پیشرفته

سبالی ادامه داد: وی گفت: سریال «حضرت موسی (ع)» انقلابی تکنولوژیک در تولید سینما و تلویزیون ایجاد می کند و باید زمان زیادی را صرف عناصر مختلف تولید متناسب با این فناوری کرد. دانش ذهنی تولید ; از سوی دیگر اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت، تامین تجهیزات پیشرفته و حصول اطمینان از مراحل طراحی و تولید با موفقیت انجام شد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه ساخت این سریال در حال انجام است، گفت: داستان حضرت موسی (ع) مشتمل بر پنج قسمت است، اگرچه نزدیک به سی سال از ایده، طراحی، نگارش این مجموعه فاخر می گذرد. و آماده تولید، شاهد ثمرات این پروژه بوده ایم.”

نسخه آزمایشی این مجموعه در قالب فیلم برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده می شود.

بر اساس این گزارش، فناوری های به کار رفته در قسمت آزمایشی یا اول سنجیده می شود و تولید نسخه آزمایشی قبل از تولید کل اثر به یک رویه ثابت در میان سریال های مهم تلویزیونی جهان تبدیل شده است. در فناوری تولید مجازی که بخشی از آن بومی سازی شده بود، قبل از نسخه آزمایشی، آژانس ها تست های مختلفی را با حضور بازیگران و هنرمندان غیراصلی انجام دادند و گزیده ای از تست ها از شبکه های خبری صدا و سیما پخش شد. .

فناوری تولید مجازی، یکی یکی از به روزترین فناوری های جهانی در زمینه تولید فیلم و سریال است که می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های دکور و نگهداری و همچنین سرعت بخشیدن به تولید به ویژه در آثار تاریخی داشته باشد.
کارگردانی «موسی کلیم الله (ع)» بر عهده ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی آن بر عهده سید محمود رضوی است.

همچنین مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، کارگردان هنری و طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و لباس: آذر محمدی و مدیر مجازی: علیرضا واعظ است. این سریال محصول گروه الف ویژه مرکز سیما فیلم است.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما