اخبار روز

ساخت بزرگترین پارک کوانتومی در آمریکا

مرکز کوانتومی PsiQuantum در شیکاگو با ظرفیت تا یک میلیون کیوبیت، بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شرکتی به نام PsiQuantum قصد دارد بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در آمریکا را بسازد.

این شرکت در حال همکاری با ایالت ایلینویز، کوک کانتی و شهر شیکاگو برای ایجاد تاسیساتی برای ایجاد یک مرکز داده کوانتومی مقاوم در برابر خطا در شیکاگو است.

به طور گسترده پذیرفته شده است که یک کامپیوتر کوانتومی عملی به یک میلیون کیوبیت نیاز دارد، تعداد مورد نیاز برای رسیدن به یک آستانه بحرانی برای تصحیح خطای کوانتومی.

ساختن چنین سیستمی پاسخ های بسیار دقیقی را برای مسائل محاسباتی که هرگز با استفاده از رایانه های سنتی قابل حل نیستند، ممکن می سازد.

مزایای مرکز محاسبات کوانتومی برای صنعت

به گفته Sequantum، انتظار می‌رود صنایع حیاتی مانند کشاورزی، داروسازی، انرژی، مواد، خدمات مالی و تولید به طور قابل توجهی از این قابلیت‌های محاسباتی کوانتومی بهره‌مند شوند.

پروفسور جرمی اوبراین مدیر عامل و یکی یکی از بنیان‌گذاران SiQuantum می‌گوید: «محاسبات کوانتومی از نظر تئوری برای دهه‌ها امیدوارکننده بوده است، اما پروژه‌های زیرساختی مانند میکروالکترونیک ایلینوی و پارک کوانتومی هستند که برای توسعه فناوری و انتقال آن از رویا به واقعیت مورد نیاز هستند.

فرماندار ایلینویز می داند که برای باز کردن پتانسیل محاسبات کوانتومی چه چیزی لازم است، و ما هیجان زده هستیم که با او همکاری کنیم تا استراتژی کوانتومی ایالت را با اولین کامپیوتر کوانتومی در مقیاس عملی در ایالات متحده در این مکان نمادین تقویت کنیم گفت افزود.

سیستم های بزرگتر

این شرکت تصمیم گرفته است که کامپیوترهای کوانتومی کوچکی مانند کامپیوتر کوانتومی Condor IBM که کمی بیش از 1100 کیوبیت استفاده می کند، تولید نکند. در عوض، تولید و آزمایش به اصطلاح “سیستم های میانی” برنامه ریزی شده است.

این سیستم های میانی شامل تراشه ها، بسته ها و آشکارسازهای فوتونیک ابررسانا هستند.

Sequantum می‌گوید که سیستم‌های بزرگ‌تر را هدف قرار می‌دهد زیرا دستگاه‌های کوچک‌تر قادر به ارائه اصلاح خطای کافی و عملکرد مقرون‌به‌صرفه نیستند.

مقامات ایالتی می گویند با توجه به پتانسیل بی پایان فناوری محاسبات کوانتومی، بسیار مهم است که ما به مشارکت کوانتومی، تحقیق و زیرساخت در سراسر ایالت خود متعهد شویم.

فرماندار ایلینویز گفت: “ما در ایلینویز مسئولیت داریم که ذینفعان، کارشناسان و نسل های آینده رهبران کوانتومی را با اولین پارک کوانتومی در نوع خود متحد کنیم.”

من سپاسگزارم که سیکوانتوم شریک ما خواهد بود زیرا ما این همکاری هیجان انگیز را برای ایجاد مشاغل آینده راه اندازی می کنیم، و انتخاب سیکوانتوم از شیکاگو موقعیت ما را به عنوان یک مرکز جهانی برای محاسبات کوانتومی مستحکم می کند.

ایجاد شغل

برای تقویت این پارک کوانتومی و کمک به ایجاد یک اکوسیستم کوانتومی قوی‌تر، Sequantum با دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه ایلینویز در شیکاگو و دانشگاه نورث وسترن برای همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و بررسی فرصت‌های توسعه آموزشی همکاری خواهد کرد. برنامه ها در برنامه های کوانتومی

سیکوانتوم طی پنج سال آینده حداقل 150 شغل در شیکاگو ایجاد خواهد کرد و برای ایجاد نیروی کار قوی که نه تنها دانشجویان فارغ التحصیل در رشته فیزیک کوانتومی را شامل می شود، بلکه مهندسین حرفه ای در آزمایشگاه های مکانیک، اپتیک و برق، توسعه نرم افزار و مهندسی را نیز شامل می شود، حیاتی خواهد بود. .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا