اخبار خودرو

ساخته شده به سفارش فرناندو وآلونسو ؛ سوپر اتومبیل استون مارتین ولینت معرفی شد

ساخته شده به سفارش فرناندو وآلونسو ؛ سوپر اتومبیل استون مارتین ولینت معرفی شد

استون مارتین یک خودروی جدید با نسخه محدود ارائه کرده است. این خودرو Valiant نام دارد و برای تجربه هیجان در پیست ساخته شده است. البته این تراموا فوق هیجان انگیز مجوز تردد در جاده های عمومی را نیز دارد.

شباهت زیادی با آستون مارتین ولر دارد

در واقعیت، Valiant بر اساس کوپه جذاب Valor ساخته شده است و به نوعی پاسخ استون مارتین به تقاضای مشتریانش برای خودروهای مجهز به موتورهای بزرگ است. این خودروی شیک بریتانیایی نیروی خود را از همان موتور 12 سیلندر توئین توربو می گیرد. طبق کاتالوگ، این موتور توانایی تولید بیش از 730 اسب بخار قدرت را دارد. نیروی این موتور عظیم و قدرتمند از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود.

مدل جدید استون مارتین را می توان مشابه پورشه 911 GT3 RS دانست. همانطور که قبلا اشاره کردیم، این خودرو نسخه ارتقا یافته ولر به حساب می آید و در مقایسه با آن عملکرد و امکانات اسپرت تری دارد. جالب اینجاست که طبق گفته استون مارتین، Velant به پیشنهاد راننده تیم فرمول یک این شرکت، فرناندو آلونسو معروف، طراحی و تولید شده است.

توجه ویژه به آیرودینامیک

استون مارتین ولانت از آیرودینامیک پیشرفته تری نسبت به ولر برای افزایش پایداری و استفاده از پتانسیل کامل خود برخوردار است. مهندسان استون مارتین برای بهبود آیرودینامیک قطعات متعددی را به بدنه این خودرو اضافه کرده اند که از مهمترین آنها می توان به اسپلیتر بزرگ جلو، بال بزرگ عقب و دیفیوزر عظیم انتهای کابین اشاره کرد. علاوه بر این، برخی از پانل های بدنه برای بهبود جریان هوا دوباره طراحی شده اند. ناگفته نماند که تمامی پنل های بدنه از فیبر کربن و چرخ های 21 اینچی آن از منیزیم ساخته شده اند. این چرخ ها به یک دیسک مخصوص برای بهبود آیرودینامیک مجهز شده اند. همانطور که استون مارتین اعلام کرده است، طراحی این چرخ ها از چرخ های خودروی RHAM/1 که در اواخر دهه 70 در مسابقات Lemans شرکت کرده بود، الگوبرداری شده است.

ساخته شده به سفارش فرناندو و آلونسو. ابرخودروی استون مارتین والنته معرفی شد
ساخته شده به سفارش فرناندو وآلونسو ؛ سوپر اتومبیل استون مارتین ولینت معرفی شد

وظیفه ترمزگیری آستون مارتین والنته به ترمزهای قدرتمند سرامیکی کربنی سپرده شده است. دیسک های ترمز جلو 16.1 اینچ و دیسک های عقب 14.1 اینچ هستند.

مشخصات فنی استون مارتین والنته

تفاوت استون مارتین والنت و ولر بیشتر زیر پوست است. بخشی از قاب شاسی این خودرو در قسمت عقب به کمک فناوری پرینت سه بعدی و برخی از قطعات مربوط به سیستم انتقال نیرو و ترمز از تیتانیوم ساخته شده است. بهره گیری از این اقدامات در کنار استفاده از باتری لیتیوم یونی سبک تر، وزن را تا 23 کیلوگرم کاهش داده است.

سیستم تعلیق به کار رفته در استون مارتین والنته نسبت به سیستم تعلیق ولر پیشرفته تر بوده و عملکرد بسیار بهتری دارد. به گفته این خودروساز سنتی بریتانیایی، سیستم تعلیق Valeant تطبیقی ​​است و می تواند میزان نرمی یا سفتی هر چرخ را در 6 میلی ثانیه به طور کاملا مستقل تنظیم کند.

حجم موتور در قفسه سینه استون مارتین والنت 5.2 لیتر است. این موتور V12 توئین توربو 735 اسب بخار قدرت و 752 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این میزان قدرت می توان گفت والینت 30 اسب بیشتر از ولر دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. برای توزیع بهتر وزن، گیربکس در عقب نصب شده است. دیفرانسیل لغزش محدود این خودرو نیز مانند ولر، کاملاً مکانیکی است.

در داخل کابین استون مارتین والنته فضایی شبیه به کابین خودروهای مسابقه ای داریم. زیرا فقط از تجهیزات ضروری استفاده می شود و کابین توسط لوله های محکم محافظت می شود. صندلی های این جنتلمن انگلیسی ساخت ریکارو بوده و دارای چهار اتصال است. قطعات فیبر کربنی نیز در داخل کابین به وفور دیده می شود و برای چند قسمت از آستر آلکانترا استفاده شده است. استون مارتین اصرار دارد که زمان زیادی را صرف درک دسته دنده کرده است. بنابراین راننده در استفاده از اهرم و تعویض دنده تجربه بسیار متفاوت و نابی خواهد داشت.

ساخته شده به سفارش فرناندو و آلونسو. ابرخودروی استون مارتین والنته معرفی شد
ساخته شده به سفارش فرناندو وآلونسو ؛ سوپر اتومبیل استون مارتین ولینت معرفی شد

دوره تولید بسیار محدود

طبق برنامه ریزی ها، استون مارتین تنها 38 دستگاه از والنته را تولید و روانه بازار خواهد کرد. تمامی این 38 دستگاه قبلا مشتری خود را پیدا کرده اند و امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد. نکته جالب این است که با توجه به تفاوت آپشن ها و سفارشات مشتریان، قیمت نهایی از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت خواهد بود. با این حال میانگین قیمت این ابرخودروی زیبا حدود 2 میلیون پوند یا 2.5 میلیون دلار برآورد شده است. تحویل سفارشات مشتریان برای سه ماهه آخر سال جاری برنامه ریزی شده است. انتظار می رود فرناندو آلونسو معروف اولین کسی باشد که روز ولنتاین خود را دریافت می کند. لازم به ذکر است که این خودرو در ماه جولای در جشنواره سرعت گودوود به صورت رسمی به همگان ارائه خواهد شد.

نوشته شده به دستور فرناندو و آلونسو. ابرخودروی استون مارتین Velant اولین بار در جدیدترین خودرو معرفی شد. ظاهر شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا