اخبار روز سینما

جزئیات تشکیل مرکز مستقل برای VODها!/جزئیات

ایسنا: انجمن تهیه‌کنندگان مستقل فیلم ایران پیشنهاد ایجاد مرکز مستقل صدا و سیما و وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سکوهای پخش خانگی را داد.

در ماه های اخیر، موضوع نحوه مدیریت فضای VOD بارها مورد بحث قرار گرفته است. به ویژه اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه تنظیم حوزه سرگرمی های خانگی را به صدا و سیما سپرد و در عین حال تاکید کرد که جزئیات این مصوبه باید در شورای اسلامی تصویب شود. بسیاری از ناظران و کارشناسان معتقدند با شرایط فعلی امکان تصویب چنین موضوعی در شورای اسلامی زیاد نیست و البته بر این باورند که بلاتکلیفی مجدد نمایش خانگی که در سه سال گذشته ادامه داشته است، به نفع این صنعت نیست.

در همین راستا انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران که برخی از اعضای آن در ساخت سریال های VOD حضور فعال دارند، در قالب بیانیه ای پیشنهاد خود را مبنی بر ایجاد مرکز مستقل اعلام کرده است.

در متن بیانیه انجمن تولیدکنندگان مستقل فیلم ایران آمده است:

«متاسفانه شبکه وی او دی و نمایش خانگی کشور در شرایط بحرانی و پیچیده‌ای قرار گرفته است.

مجموعه ساترا تحت نظارت سازمان صدا و سیما به تولیدات شبکه نمایش خانگی به عنوان رقیب تولیدات تلویزیون نگاه می‌کند و با ایجاد محدودیت‌ امکان تولید را از سینماگران مستقل سلب کرده است. از طرفی اراده‌ای معتقد به واگذاری آن به وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

از این رو با توجه به افزایش پلتفرم های شبکه نمایش خانگی، انجمن تولیدکنندگان مستقل خواستار انحلال ساترا و ایجاد مرکزی مستقل برای حمایت و ارائه بستر مناسب برای شبکه و بسترهای سرگرمی خانگی است. و هر پیشنهادی از این جهت در جهت تقویت و رونق نمایش خانه کشور پذیرای شماست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا