اخبار روز

زیردریایی هسته‌ای آمریکایی در راه منطقه/ واشنگتن و تل‌آویو درباره انتقام‌جویی ایران سردرگم هستند

به گزارش بازتاب آنلاین سی ان ان، وی افزود: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که زیردریایی هسته ای یو اس اس جورجیا مجهز به موشک کروز از چند روز گذشته در دریای مدیترانه فعالیت داشته و به تازگی ماموریت آموزشی خود را در نزدیکی ایتالیا به پایان رسانده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که دستور استقرار این زیردریایی در آب های خاورمیانه صادر شده است.

به گزارش سی ان ان، حرکت زیردریایی های موشکی آمریکایی به ندرت علنی می شود و زیردریایی های هسته ای در مخفی کاری کامل عمل می کنند.

دستور ارسال یک زیردریایی به منطقه خاورمیانه توسط لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پس از گفتگوی تلفنی وی با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل صادر شد.

دو طرف درباره تلاش‌ها برای مقابله با حمله احتمالی ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های همسو با ایران در خاورمیانه گفتگو کردند.

پنتاگون گزارش داد آستین همچنین به ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن دستور داد تا پیشروی خود را به سمت خاورمیانه تسریع بخشد. وزیر دفاع ایالات متحده 2 اوت (12 مرداد) دستور اعزام این کشتی به خاورمیانه را داده بود، اما کشتی های این ناوگان ابتدا به جزیره گوام و سپس به جزایر ماریانای شمالی حرکت کرده بودند.

ناوگان یو اس اس آبراهام لینکلن شامل چندین هواپیمای جنگنده رادارگریز F-35c و چندین ناوشکن است.

ناو گروه ضربتی USS Theodore Resolve چند هفته است که در آب های خاورمیانه فعالیت می کند. کشتی آبی خاکی USS Wasp متشکل از هزاران تفنگدار دریایی با قابلیت عملیات ویژه نیز در حال حاضر در خاورمیانه فعال است.

به گزارش ایرنا، با واکنش قطعی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش حماس، نگرانی و آشفتگی ذهنی رژیم اسرائیل روز به روز در حال افزایش است. مقاومت اسلامی لبنان در برابر ترور شهید «فواد شکر» فرمانده کل آن.

سرویس های مخفی رژیم صهیونیستی نیز در تلاش هستند تا با کمک همپیمانان خود از نوع، هدف و زمان حمله مطلع شوند.

پنتاگون گفت که آستین در تماس تلفنی با باگلانت بر تعهد واشنگتن به حمایت از این رژیم تاکید کرد اما از تقویت توان نظامی آمریکا در خاورمیانه به دلیل افزایش تنش ها خبر داد.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا