اخبار روز

زیباترین مکان های جهان به نقل از توریستی که به 107 کشور جهان سفر کرده است (+ عکس)

در ادامه تجربه توریستی را می خوانید که به 107 کشور جهان سفر کرده و از زیباترین شهرهای جهان دیدن کرده است:

وقتی مردم متوجه می شوند که من به چندین کشور سفر کرده ام، همیشه از من می پرسند که کدام شهرها مورد علاقه من هستند.

پاسخ دادن به این سوال برای من دشوار است زیرا مانند این است که از کسی بپرسم کدام کودک را بیشتر دوست دارد و “مورد علاقه” من به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

به گزارش روزیاتو، یکی یکی از راه های رتبه بندی یک مکان بر اساس زیبایی طبیعی و چشم انداز آن است. در طول سفرهایم، این شش مکان زیباترین مقصد من بودند:

اگر بخواهم یک شهر برجسته را نام ببرم: کیپ تاوناین شهر در آفریقای جنوبی خواهد بود.

هر کسی که از کیپ تاون بازدید کند تحت تأثیر زیبایی طبیعی آن قرار خواهد گرفت. چشم انداز این شهر شامل جنگل ها، سواحل و کوه باشکوه تیبل است که بر فراز شهر و خلیج سر بر آورده است.

می توانید با پای پیاده یا با تله کابین به بالای کوه تیبل برسید. با وجود اینکه در شرایط خوبی بودم، گزینه دوم را انتخاب کردم که به من اجازه داد زمان بیشتری را در کوه بگذرانم.

مناظر دریای شهر رویای هر اینستاگرامر است. برای کسانی که ترجیح می دهند کوه تیبل را از بالا ببینند، گزینه بالا رفتن از کوه شیر سر نیز وجود دارد، البته نه دیگر با تله کابین.

زیباترین مکان های جهان به نقل از توریستی که به 107 کشور جهان سفر کرده استشهر اسلوونی اغلب مورد بازدید گردشگران استدر اروپا نادیده گرفته می شوندبودن

شرم آور است که افراد بیشتری به اسلوونی سفر نمی کنند، زیرا اسلوونی درست در کنار ایتالیا قرار دارد و بازدید از آن می تواند در هر سفری از طریق این کشور گنجانده شود.

با اینکه شهر لیوبلیانا بسیار زیباست اما سفر به دریاچه بلد را نباید از دست بدهید.

این دریاچه که در جولیان آلپ قرار دارد، زیباترین دریاچه ای است که تا به حال دیده ام.

در ساحل شمالی دریاچه قلعه قرون وسطایی بلد قرار دارد که محیطی بی نظیر را برای دریاچه فراهم می کند. عکاسان می توانند از انعکاس دریاچه برای خلق یک شاهکار هنری استفاده کنند.

زیباترین مکان های جهان به نقل از توریستی که به 107 کشور جهان سفر کرده استتجربه رسیدن به پارو در بوتان بی نظیر است.

فرودگاه پارو یکی یکی از سخت ترین باندهای جهان را دارد. این باند در دره ای بین چند کوه قرار دارد و به دلیل پیچیدگی فرود در آنجا، کمتر از 30 خلبان در سراسر جهان می توانند در فرودگاه پارو فرود بیایند.

چند دقیقه قبل از فرود، خلبان از ما خواست که از پنجره به بیرون نگاه کنیم و به ما اطلاع داد که در حال پرواز از کنار قله اورست هستیم. این تجربه این کار را کرد یکی تحقق یکی از آرزوهای دیرینه ام بدون صعود به اورست!

بوتان بدون اتوبوس های توریستی دارای آرامش خاصی است که آن را زیباتر می کند. با اینکه به اورست صعود نکردم، پنج ساعت پیاده روی کردم تا از صومعه معروف آشیانه ببر بازدید کنم.

این صومعه در اواخر قرن هفدهم ساخته شد و در لبه صخره ای بیش از 3000 متر از سطح دریا قرار دارد.

من یک پیاده روی دشوار را از دره پارو آغاز کردم و از معابد آرامی که با پرچم های رنگارنگ تزئین شده بودند گذشتم. رسیدن به این مقصد زیبا و نفس گیر ارزش کل پیاده روی را داشت.

زیباترین مکان های جهان به نقل از توریستی که به 107 کشور جهان سفر کرده استبازدید از ایسلند را فراموش نکنید.

ایسلند خانه بسیاری از آبشارها، تالاب های حرارتی، یخچال های طبیعی و آبفشان ها است.

من به اندازه کافی خوش شانس بودم که در تابستان از ایسلند دیدن کردم، زمانی که به نظر می رسید خورشید هرگز غروب نکرده بود و حتی نیمه شب عینک آفتابی می زدم. روزهای بسیار طولانی به من زمان زیادی داد تا به این کشور کوچک سفر کنم و از زیبایی طبیعی آن شگفت زده شوم.

پس از یک روز طولانی در کاوش در ایسلند، هیچ چیز بهتر از یک شنای گرم در تالاب آبی معروف نیست.

زیباترین مکان های جهان به نقل از توریستی که به 107 کشور جهان سفر کرده استالسالوادور با زیبایی خود مرا شگفت زده کردفوت کردن، دمیدن

شهر السالوادور کوچک است اما چیزهای زیادی برای دیدن دارد، از آتشفشان گرفته تا سواحل و خرابه های باستانی مایاها.

دوست داشتم روزهایم را در آنجا با آرامش شروع کنم، قهوه تازه سالوادور بنوشم و طلوع خورشید را بر فراز آتشفشان ها تماشا کنم.

من همچنین پیاده روی انجام دادم و از آتشفشان چشمگیر سانتا آنا بازدید کردم که مناظر باشکوهی را بر فراز یک دریاچه سبز روشن ارائه می کرد.

من یک شب را مشرف به دریاچه Coatepeque گذراندم که می تواند رنگ آن را از آبی تیره به فیروزه ای درخشان تغییر دهد.

زیباترین مکان های جهان به نقل از توریستی که به 107 کشور جهان سفر کرده استبه عنوان یک استرالیایی، زیبایی را نادیده می‌گیرمدر کشور من این اشتباه است.

استرالیا جاذبه های طبیعی کم ندارد، از صخره های مرجانی گرفته تا جنگل های بارانی و اولورو.

با این حال، مورد علاقه من، جاده اقیانوس بزرگ در امتداد ساحل ویکتوریا است.

تا شهر من ملبورن حدود یک ساعت با ماشین فاصله دارد و با وجود اینکه بارها با آن رانندگی کرده ام، هیچ وقت از آن خسته نشده ام.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا