اخبار روز

زیباترین درختان جهان را بشناسید (+عکس)

به گزارش همشهری آنلاین، در میان این درختان می توان به سه گونه واقعا شگفت انگیز اشاره کرد.

سیب مرگ

منچینیل

این درختان از خانواده Euphorbiaceae هستند. این گونه در واقع رکورد خطرناک ترین درخت جهان را در اختیار دارد. شیره شیری سیبچه مرح که از هر زخم روی تنه یا شاخه می چکد حاوی مواد سمی قوی و خطرناک است.

این شیره به قدری سوزاننده است که در صورت تماس با پوست باعث ایجاد تاول و سوختگی فوری می شود و در صورت تماس با چشم می تواند باعث کوری موقت شود. حتی ایستادن در زیر این درخت در زیر باران خطرناک است، زیرا قطرات آلوده به شیره می تواند اثرات مشابهی داشته باشد.

این درخت بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکای شمالی (از جمله فلوریدا)، دریای کارائیب، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی است و ارتفاع آن تا 15 متر می رسد. همیشه سبز “Sibcha Merg” در سواحل و سواحل یافت می شود. جایی که ریشه های آن به جلوگیری از فرسایش کمک می کند.

میوه های آن شبیه سیب های سبز کوچک است. از آنجایی که تمام قسمت های این درخت سمی است، مردم محلی گاهی اوقات تنه را با علامت ایکس قرمز یا علامتی برای هشدار نسبت به وجود آن علامت گذاری می کنند.

کاج ولمی

کاج ولمی

زیباترین درختان جهان را بشناسید

کاج Wollemy در واقع یک کاج واقعی نیست و متعلق به خانواده بسیار ابتدایی Araucariaceae است که در دوره های ژوراسیک و کرتاسه، حدود 200 تا 65 میلیون سال پیش، در جنگل های جهان فراوان بود. کاج ولمی درختی است بلند و همیشه سبز مخروطی که تا 40 متر ارتفاع و قطر تنه آن حدود 1.2 متر است.

در تنه‌های بالغ بزرگ‌تر از 10 سال، پوست آن به‌طور قابل‌توجهی گره‌دار است که تا حدودی شبیه شکلات در حال جوشیدن است. فرم انشعاب منحصر به فرد این درخت این است که شاخه های جانبی هرگز از چارچوب اصلی شاخه هایی که از تنه رشد می کنند رشد نمی کنند.

به عنوان یک گونه در خطر انقراض، کاج ولوورین اکنون در استرالیا محافظت می شود و هرکسی که در این دره دورافتاده تجاوز کند و مکان دقیق آن مخفی نگه داشته شود، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت! کاج ولمی را می توان به درستی به عنوان دایناسور دنیای درختکاری و پیوندی زنده به دوران باستان در نظر گرفت.

نارگیل دریایی

کوکو دو مر

زیباترین درختان جهان را بشناسید

این درخت خرما شگفت انگیز تنها در دو جزیره کوچک در سیشل یافت می شود. این نخل ها می توانند بین 25 تا 50 متر رشد کنند و دارای برگ های بزرگ، چین خورده و بادبزنی شکل به طول 10 متر هستند. میوه های آن با وزن 40 کیلوگرم و قطر نیم متر رکورد شکن محسوب می شوند.

البته فراموش نکنید که این میوه ها حاوی بزرگترین و سنگین ترین دانه های دنیا نیز هستند. اگرچه کوکو دمر تحقیقات گسترده ای انجام شده است، اما هنوز رازهایی در خود دارد. اندازه میوه ها و دانه های آن به دلیل انزوای جغرافیایی این نخل است.

به طور معمول، استراتژی یک گیاه مادر این است که دانه های خود را در فواصل طولانی توسط باد یا حیوانات پخش کند تا نسل بعدی در رقابت مستقیم برای نور و مواد مغذی نباشد. اما این دانه ها آنقدر سنگین هستند که نزدیک درخت مادر می افتند و در سایه آن رشد می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا