اخبار روز

زیباترین خیابان دنیا در حال تغییر است

به گزارش ایمنا، پیاده‌روی و وجود فروشگاه‌ها، بازارها و مؤسسات فرهنگی متنوع یکی از دلایل اصلی محبوبیت زیاد خیابان La Rambla در بارسلون اسپانیا است. علاوه بر این، پیاده‌روهای زیادی به این خیابان منتهی می‌شود و آن را برای همه افراد با هر سطح توانایی فیزیکی قابل دسترسی می‌سازد.

طول رامبلا بیش از 1.5 کیلومتر است در حالی که سه بلوار اصلی در آنجا وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و افراد با سلیقه های مختلف را به گذران اوقات فراغت دعوت می کنند.

لارامبلا نه تنها محبوب‌ترین خیابان در بین شهروندان بارسلون است، بلکه زیباترین، مهم‌ترین و بهترین خیابان شهر توسط گردشگران از سراسر جهان به شمار می‌رود. وجود مراکز خرید سنتی، کیوسک های فروش، نمایشگاه های بی شمار، موسیقی زنده و رویدادهای فرهنگی از دیگر دلایل محبوبیت رامبلا در بین مردم شهر و سراسر جهان است.

اکنون مسئولان شهری در حال برنامه ریزی برای بازسازی هستند که هزینه آن 55 میلیون یورو است و تکمیل این پروژه 32 ماه طول می کشد، اما در نهایت وعده این است که این پروژه سازگارتر با عابران پیاده و سازگار با محیط زیست خواهد بود.

وقتی این پروژه در سال 2027 تکمیل شود، منطقه پیاده‌روی بلوار وسیع‌تر، سایه‌تر و ترافیک کمتری خواهد بود و برنامه‌ریزان شهری انتظار دارند که La Rambla نیز به مرکز فرهنگی بارسلونا تبدیل شود.

این پروژه در سه فاز اجرا می شود تا به بهترین نحو اختلال در تردد و ساکنان به حداقل برسد. فاز اول دیروز به مدت 10 ماه و با قطع شدن خط تردد به دریا آغاز شد. در مرحله نهایی ترافیک از دو طرف بازگشایی خواهد شد و کار بازسازی بر روی گذرگاه مرکزی متمرکز خواهد شد تا دسترسی عابران پیاده را تضمین کند.

این شهر همچنین قصد دارد با حمایت از همه سازمان‌های فرهنگی مستقر در آنجا برای برگزاری رویدادهای فضای باز، به تبلیغ La Rambla به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای فرهنگی بارسلون ادامه دهد.

زیباترین خیابان دنیا در حال تغییر است

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا