اخبار روز سینما جهان

زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر وی درباره فیلمنامه جدیدش گفت: نام فیلمنامه جدیدی که در دست نگارش دارم «Hannibal Order» است. ابتدا فکر می کردم امسال بتوانیم این فیلم را بسازیم اما الان فکر می کنم نوشتن فیلمنامه زمان بر است چون قرار است به زبان های عبری، عربی و انگلیسی نوشته شود و نیاز به تحقیق زیادی دارد.

وی درباره داستان این فیلم توضیح داد: این فیلمنامه درباره یک زن یهودی 80 ساله است که در ابتدای جنگ دستگیر شد. او 15 روز پس از دستگیری توسط نیروهای حماس به صلیب سرخ تحویل داده شد. در این مدت با فلسطینی هایی که در تونل ها مقاومت می کردند بسیار درگیر بود. رفتار او در آن زمان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت، زیرا او با اعضای حماس که می‌خواستند پس از بازگشت او را به صلیب سرخ تحویل دهند، خداحافظی کرد و همچنین حملات شدیدی را علیه دولت نتانیاهو انجام داد.

افخمی که نگارش این فیلمنامه را از سال گذشته آغاز کرده، معتقد است «فرمان هانیبال» پرداختی واقعی و پژوهش محور به موضوع خود دارد.

کارگردان «عروس» در پاسخ به اینکه احتمال می رود این فیلم به صورت مشترک ساخته شود، گفت: این فیلم محصول مشترک نیست و در این فیلمنامه فقط از زبان عبری، عربی و انگلیسی استفاده شده است.

وی درباره احتمال حضور بازیگران خارجی در «فرمان هانیبال» گفت: ممکن است در ساخت این فیلم از بازیگران خارجی استفاده کنیم. در این سال ها برخی از بازیگران به جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا واکنش نشان دادند، مانند سوزان ساراندون که با وجود یهودی بودن خود رهبر تظاهرات ضد صهیونیستی شده است.

افخمی در خصوص تاریخ اکران فیلم سینمایی «صبح اعدام» گفت: «صبح اعدام» پاییز امسال اکران می شود. به احتمال زیاد در 11 آبان که سالگرد تیراندازی طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی است این فیلم باید اکران شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا «صبح اعدام» می تواند مخاطب خود را در اکران پیدا کند؟ وی تصریح کرد: حالا برایم مهم نیست که مخاطبان هنگام اکران از این فیلم استقبال کنند زیرا معتقدم این روزها چون فکر می کنیم بلدیم فیلم می سازیم و برای پرکردن اوقات فراغت فیلم می سازیم نه مخاطب

کارگردان «شوکران» در پایان گفت: زمانی که جمعیت کشور 50 میلیون نفر بود سالانه 80 میلیون بلیت سینما فروخته می شد اما اکنون این مخاطبان رد شده اند و امروز مخاطب سینمای ما 5 درصد است. از افراد طبقه متوسط.” اما کم کم می توان امیدوار بود چرا که آمار نشان داده است که مخاطبان شهرستان ها افزایش یافته و شاید در سال های آینده وضعیت سینما بهتر شود.

۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا