سبک زندگی

زندگی روی پا و اجتناب از نشستن به مدت یک هفته / آزمایش عجیب یک یوتیوبر معروف

به گزارش آنلاین، یوتیوبر محبوب لوکاس بال، معروف به پیگمی در یوتیوب، تصمیم گرفت هفت روز را بدون نشستن سپری کند. جای تعجب نیست که ایستادن مداوم کارهای روزانه مانند رانندگی و کار را بسیار پیچیده تر می کند. انگیزه انجام این کار فقط برای نمایش ها نبود، بلکه نگرانی های سلامتی بود.

بر اساس گزارش زومیت، پیگمی در مقدمه این آزمایش توضیح می دهد که آمریکایی ها به طور متوسط ​​9.5 ساعت در روز می نشینند. نشستن طولانی مدت و کم تحرکی با چاقی و تعدادی از بیماری های مرتبط با چاقی مرتبط است.

پیگمی می گوید نشستن مزمن با مشکلاتی مانند کمردرد، اختلال عملکرد ستون فقرات، تحلیل رفتن مفاصل، وضعیت نامناسب در پشت، گردن و شانه ها، مشکلات عروقی در پاها و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر مرتبط است. تحقیقات نشان داده است که سبک زندگی بیش از حد بی تحرک با کاهش حجم مغز و افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط است. به همین دلیل، افراد دارای مشاغل اداری و میزی تشویق می شوند که همیشه ننشینند، بلکه در حین کار از جای خود بلند شوند و حرکت کنند.

پیگمی یک میز ایستاده خرید تا بتواند ایستاده به کارش ادامه دهد. اولین چیزی که او متوجه شد تأثیر فوری ایستادن بر روده بود. او می‌گوید: «احساس می‌کردم همه چیز به راحتی در مسیر درست پیش می‌رود.

پیگمی پس از پنج روز به دلیل درد مفاصل، وضعیت نامناسب و خستگی مفرط آزمایش خود را رها کرد. پس از تجزیه و تحلیل و مقایسه تصاویر قبل و بعد، متوجه خم یا قوز مشخصی در قسمت بالایی بدن خود شد. نقص در ستون فقرات باعث کیفوز یا قوز پشت و چرخش نامناسب شانه ها می شود که می تواند ارثی یا اکتسابی باشد.

تمام تغییراتی که در بدن کوتوله رخ می دهد منفی است نبود. او متوجه شد که شکل ستون فقراتش بهتر شده و انحنای بیشتری دارد. او همچنین دریافت که ایستادن او را حدود 30 درصد بازده بیشتر می کند، اما با افزایش خستگی در طول روز، این مزیت کاهش می یابد.

کوتوله حدود 450 گرم مصرف کرد. این احتمالاً به این دلیل بود که او برای رفع درد و خستگی پاهایش بیش از حد معمول غذا می خورد. او معتقد است که مهمترین اثر کار پشت میز ایستاده، بهبود هضم است. به چی فکر میکنی؟ آیا می توانید از نشستن طولانی مدت خودداری کنید؟

5455

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا