مریم مومن کسی نیست جز فخرالزمان در سریال بانوی عمارت که نقش همسر دوم شاهزاده ارسلان میرزا قوانلو قاجار را بر عهده داشت. اگرچه این سریال اولین تجربه تلویزیونی مریم مومن بود، اما او توانست با نقشی که به او داده شد کنار بیاید و به شهرت و محبوبیت دست یابد. پس از این در چند فیلم سینمایی و تلویزیونی دیگر حضور یافت و اکنون در رده بازیگران خوب کشور قرار دارد.

به گزارش ستاره، در ادامه این مطلب شما را با بیوگرافی مریم مومن آشنا می کنیم.

بیوگرافی مریم مومن

مریم مومن بازیگر جوان و با استعداد سینما، تلویزیون و تئاتر در ششم مرداد ماه سال 1377 در محله قروه درویش مشکین شهر اردبیل به دنیا آمد. او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری است. خانم مومین تک فرزند بود و در 9 سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند. پدرش پیپر و مادرش اسب سوار است.

مریم مومن درباره جدایی پدر و مادرش می گوید:

“من یک شبه بزرگ شدم. در 9 سالگی حامی مادرم شدم و سعی کردم به مادرم توهین نکنم. هیچ وقت ترجیح ندادم مادرم یا پدرم را بعد از طلاق انتخاب کنم. وقتی مرا به دادگاه بردند و گفتند آیا می خواهی با مادرت زندگی کنی یا با پدرت، من به خاطر دارم که قاضی برایم گریه کرد و سرانجام به مادرم سپردم کار سخت مادر.

ازدواج مریم مومن

تاکنون هیچ خبر رسمی از ازدواج این بازیگر منتشر نشده است. مریم مومن متاهل و مجرد نیست.

آغاز فعالیت هنری

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مریم مومن

مریم مومن در سال 1381 در سن 5 سالگی با ایفای نقش در فیلم کوتاهی به پیشنهاد پسر عموی پدرش جلوی دوربین رفت و از همان لحظه به بازیگری علاقه مند شد. پدر و مادرش مخالف بازیگر شدن او بودند و خانم مومن با حمایت خاله اش توانست وارد عرصه بازیگری شود و قبل از ورود به بازیگری در دوره یک ماهه دوره بازیگری شرکت کرد.

وی در این باره می گوید:

خانواده ام همیشه دوست داشتند که دکتر یا مهندس شوم، اما من همیشه دوست داشتم بازیگر شوم و مخفیانه به کلاس های بازیگری می رفتم و کاراته کار می کردم و وقتی بیرون می رفتم برای ورزش در این کلاس ها شرکت می کردم تا اینکه در دبیرستان به خانواده ام گفتم و آنها برایم شرط گذاشتند که در رشته مهندسی پزشکی قبول شوم.

مهندسی پزشکی اصفهان قبول شدم اما نرفتم و مخفیانه با خاله ام رفتم دوره و تست بزنم تا اینکه از طریق مریم خدارحمی که مدت کوتاهی با هم بازیگری داشتیم به من خبر دادند که برای بازیگری بازیگر می گیرند. خانم عمارت و من هم عکسمو فرستادم عالی بود. در کمال ناباوری با من قرار گذاشتند ولی من نرفتم و بعدا پیگیری کردند و ناخودآگاه قبول کردم و رفتم و همیشه قبل از بازی هیجان زده بودم و همینطور نبود اینکه من کل فیلمنامه را دارم و سکانس به سکانس با گروه فیلمبرداری رفتم. “

ورود به تئاتر

از سال دوم راهنمایی در تئاتر شرکت کرد اما فعالیت جدی خود را در دوران دانشجویی با حضور در تئاتر دانش آموزی آغاز کرد.

ورود به عرصه تلویزیون

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مریم مومن

در سال ۱۳۹۵ برای بازی در سریال «بانوی عمارت» تست داد و پذیرفته شد. او در این سریال نقش فخرالزمان را بازی کرد و بسیار محبوب و مشهور شد.

فیلم شناسی مریم مومن

در ادامه نگاهی می اندازیم به فیلم ها و سریال هایی که خانم مومن در آنها بازی کرده است:

فیلم ها

کدون-کمال مقدم، 2019

سریال های تلویزیونی

رویان-شکیل مظفری، ۱۴۰۳

بانوی عمارت عزیزالله حمیدنژاد، ۱۳۹۶

سرزده بهادر اسدی، 1399

همبازی – سروش محمدزاده، 2019

دردسرهای شیرین – سهیل موافق، 1400

مجموعه نمایش خانگی

شعبده باز – سیدمسعود اطیابی، ۱۴۰۱

مجموعه شب های مافیا – سعید ابوطالب، 2019

مجموعه شب های زودیاک مافیا – محمدرضا رضائیان 1402

مریم مومن در سریال بانوی عمارت.

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مریم مومن

سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و تهیه کنندگی مجید مولایی است. ژانر این سریال ملودرام عاشقانه و تاریخی است که دوران قاجار را روایت می کند.

مریم مومن در این سریال نقش فخرالزمان، خواهر میرزا اسعد شالچی با بازی رامتین خداپناهی و همسر دوم شاهزاده ارسلان، میرزا گوانلو قاجار با بازی حسام منظور را بازی می کند. او در این سریال با بازیگرانی چون اندیشه فولادوند، پانته آ پناهی ها، پاوان افسر، حسام منظور، رامتین خداپناهی، شبنم فرشادجو، علیرضا شجاع نوری، غزل شاکری، مجید سعیدی، مینا وحید و نیکی نصیریان همبازی بوده است.

مریم مومن در شب های مافیا

«شب‌های مافیا» مجموعه‌ای از نمایش‌های خانگی به کارگردانی سعید ابوطالب بر اساس بازی مافیا است.

در هر فصل از شب های مافیا، 12 شرکت کننده از بین بازیگران و دیگران دعوت می شوند و بازی را انجام می دهند. مریم مومین هم همینطور یکی او یکی از شرکت کنندگانی بود که بازی خوبی انجام داد.

مریم مومن در شعبده باز

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مریم مومن

«جادوگر» مجموعه نمایش خانگی به کارگردانی مسعود اطیابی است که قسمت اول آن است اردیبهشت ماه در سال 1401 پخش شد.ژانر این سریال کمدی خانوادگی است و داستان دو جاعل معروف به نام های کدرت و جهانگیر را روایت می کند که تحت تعقیب پلیس هستند. مریم مومین نقش زنی را بازی می کند که تمایل به انجام کارهای نادرست در جادوگر دارد.

او در این سریال با بازیگرانی چون احمد مهرانفر، سیدجواد رضویان، نادر سلیمانی، رضا ناجی، نسیم ادبی، فقیهه سلطانی، متین ستوده و… همبازی بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما