مریم مومن کسی نیست جز فخرالزمان بازیگر نقش همسر دوم شاهزاده ارسلان میرزا قوانلو کاچار در سریال هانیم عمارت. اگرچه این سریال اولین تجربه تلویزیونی مریم مومن بود اما او توانست با نقشی که به او محول شده بود کنار بیاید و به شهرت و محبوبیت دست یابد. پس از این در فیلم ها و تلویزیون های زیادی بازی کرد و در حال حاضر در رده بهترین بازیگران کشور قرار دارد. در ادامه این مطلب شما را با بیوگرافی مریم مومین آشنا می کنیم.

بیوگرافی مریم مومن

مریم مومین بازیگر جوان و با استعداد سینما، تلویزیون و تئاتر در ۱۵ مرداد ۱۳۷۷ در محله قروه درویش مشکین شهر اردبیل به دنیا آمد. او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری است. خانم مومین تک فرزند بود و در 9 سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند. پدرش پیپر و مادرش اسب سوار است.

مریم مومن در مورد جدایی پدر و مادرش چنین می گوید:

“من یک شبه بزرگ شدم. در 9 سالگی از مادرم حمایت کردم، سعی کردم به مادرم توهین نکنم. بعد از طلاق هرگز مادرم را انتخاب نکردم یا پدرم را انتخاب کردم. وقتی مرا به دادگاه بردند از من خواستند”. چه دوست دارم با مادرم زندگی کنم چه با پدرم، فشار خونم بالا بود، صدای گریه قاضی برایم را شنیدم و در نهایت به مادرم گفتم: «اما موقعیت فعلی ام در زندگی را مدیون قلب خوب پدرم و تلاش مادرم هستم. “

ازدواج مریم مومن

تاکنون هیچ خبر رسمی از ازدواج این بازیگر منتشر نشده است. مریم مومن متاهل و مجرد نیست.

آغاز فعالیت هنری

مریم مومن که در سال 1381 در حالی که تنها 5 سال داشت با بازی در فیلم کوتاهی به پیشنهاد پسر عموی پدرش جلوی دوربین رفت، از همان لحظه به بازیگری علاقه مند شد. خانم مومن که پدر و مادرش مخالف بازیگر شدن او بودند، با حمایت خاله اش پا به عرصه بازیگری گذاشت و قبل از شروع بازیگری یک ماه در کلاس های بازیگری شرکت کرد.

وی در این باره می گوید:

خانواده‌ام همیشه دوست داشتند که من دکتر یا مهندس شوم، اما من همیشه دوست داشتم بازیگر شوم و مخفیانه به کلاس‌های بازیگری می‌رفتم، کاراته تمرین می‌کردم و وقتی بیرون می‌رفتم برای اهداف ورزشی در این کلاس‌ها شرکت می‌کردم و ادامه دادم تا اینکه وقتی در دبیرستان بودم، به خانواده ام گفتم و آنها قبول کردند که در رشته مهندسی پزشکی قبول شوم.

من در رشته مهندسی پزشکی اصفهان قبول شدم اما نرفتم و مخفیانه با خاله ام برای شرکت در دوره و تست بازیگری رفتم تا اینکه گفتند از طریق مریم خدارحمی که مدت کوتاهی با او بازیگری داشتیم برایم بازیگر می گیرند. من و خانم عمارت عکسم را فرستادیم و در کمال ناباوری با من قرار گذاشتند اما من نرفتم و بعد دنبالم آمدند و من هم بدون اینکه متوجه شوم پذیرفتم و رفتم. من همیشه قبل از مسابقه هیجان زده بودم و به همین دلیل است نبود اینکه من کل فیلمنامه را داشتم و به نوبت با گروه فیلمبرداری می‌رفتم.

وارد تئاتر شوید

از کلاس دوم راهنمایی در تئاتر شرکت کرد، اما فعالیت جدی خود را با حضور در تئاتر دانش آموزی در دوران دانشجویی آغاز کرد.

ورودی محوطه تلویزیون

او در سال ۲۰۱۶ برای بازی در سریال تلویزیونی Konağı Hanımı تست داد و پذیرفته شد. او با به تصویر کشیدن شخصیت فخرالزمان در این سریال بسیار محبوب و مشهور شد.

61

فیلم شناسی مریم مومن

در زیر نگاهی خواهیم داشت به فیلم ها و سریال هایی که مومن هانیم در آن ها ایفای نقش کرده است:

فیلم ها

  • کدون-کمال مقدم، 2019

سریال های تلویزیونی

  • رویان-شکیل مظفری، ۱۴۰۳
  • بانوی عمارت -عزیزالله حمیدنژاد، 1396
  • سرزده بهادر اسدی، 1399
  • همبازی – سروش محمدزاده، ۱۳۹۸
  • مشکلات شیرین – سهیل موفق، ۱۴۰۰

مجموعه نمایش خانگی

  • جادوگر – سیدمسعود اطیابی، 1401
  • مجموعه شب های مافیا – سعید ابوطالب، 2019
  • مجموعه شب های زودیاک مافیا – محمدرضا رضائیان، 1402

مریم مومن در سریال Köşkün Hanımı.

مجموعه تلویزیونی «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و تهیه کنندگی مجید مولایی است. ژانر این سریال ملودرام عاشقانه و تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است.

مریم مومن در این سریال نقش فخرالزمان خواهر میرزا اسعد شالچی با بازی رامتین خداپناهی و میرزا گوانلو قاجار همسر دوم شاهزاده ارسلان با بازی حسام منظور را بازی می کند. او در این سریال با بازیگرانی چون اندیشه فولادوند، پانته آ پناهی ها، پاوان افسر، حسام منظور، رامتین خداپناهی، شبنم فرشادجو، علیرضا شجاع نوری، غزل شکری، مجید سعیدی، مینا وحید و نیکی نصیریان همبازی شد.

62

مریم مومن در شب های مافیا

«شب های مافیا» مجموعه نمایش های خانگی بر اساس بازی مافیا به کارگردانی سعید ابوطالب است.

در هر فصل از شب های مافیا، 12 شرکت کننده از بازیکنان و سایرین برای بازی دعوت می شوند. مریم مومین هم همینطور یکی او یکی از شرکت کنندگانی بود که بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

63

مریم مومن در جادوگر

«جادوگر» مجموعه ای از نمایش های خانگی است که اولین قسمت آن را مسعود اطیابی کارگردانی کرده است. اردیبهشت ماه در سال 1401 منتشر شد. ژانر این سریال کمدی خانوادگی است و داستان دو کلاهبردار معروف به نام های قدرت و جهانگیر است که تحت تعقیب پلیس هستند. مریم مومن نقش زنی را بازی می کند که مستعد انجام کارهای نادرست است.

او در این سریال با بازیگرانی چون احمد مهرانفر، سیدجواد رضویان، نادر سلیمانی، رضا ناجی، نسیم ادبی، فقیهه سلطانی، متین ستوده همبازی شد.

64

منبع: ستاره

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما