اخبار روز سینما

زنان ثروتمند ایرانی که پولشان در پارو بالا می رود!

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

رقابت در دنیای تجارت همیشه یک چالش برای زنان بوده است. تبعیض جنسیتی از یک سو و ایجاد تعادل بین کار و زندگی از سوی دیگر از موانعی است که زنان در فعالیت های حرفه ای با آن روبرو هستند. در چنین شرایطی رسیدن به موفقیت و کسب درآمد بالا مستلزم پشتکار و خلاقیت بالایی است.

در ادامه با ۸ تن از موفق ترین و ثروتمندترین زنان ایرانی در عرصه های مختلف آشنا می شویم که توانسته اند نامی برای خود دست و پا کنند و به افتخار ارزشمند ایران تبدیل شوند.

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

1- انوشه انصاری

انوشه انصاری به دنیا آمد شهریور 1345 در مشهد، اولین فضانورد ایرانی و اولین زن فضانورد جهان. او در سپتامبر 2006 با فضاپیمای سایوز به فضا رفت و 11 روز بعد به زمین بازگشت. جالب اینجاست که هزینه های این سفر به طور کامل توسط خود انوشه تامین شده است. وی پس از اتمام ماموریت فضایی خود به تحقیقات در این زمینه ادامه داد و دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته نجوم گرفت. این بانوی تاثیرگذار در حال حاضر یکی از مدیران و حامیان بنیاد خیریه اهورا است و در حوزه دیجیتال نیز فعالیت می کند. ثروت خانم انصاری در حال حاضر 750 میلیون دلار است.

2.سحر هاشمی

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

سحر هاشمی موسس کافی شاپ های زنجیره ای جمهوری در انگلستان است. او یکی از تاجران برجسته بریتانیا است، سرمایه ای بیش از 135 میلیون دلار دارد و کتاب های زیادی در زمینه های مختلف نوشته است. خانم هاشمی همچنین موفق به تولید یک برند شیرینی بدون قند و فروش آن به شیرینی فروشی های معروف در انگلستان شده است.

3. شهرزاد رفعتی

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

شهرزاد رفعتی یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی است که بیشتر سرمایه خود را از اینترنت به دست آورده است. وی تحصیلات خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا به پایان رساند و در سال 2005 تلویزیون پهن باند را تأسیس کرد. این شرکت در حال حاضر بیش از 320 میلیون کاربر فعال دارد و عمدتاً در زمینه فناوری و سرگرمی فعالیت می کند. شهرزاد یکی از مشهورترین تاجران کاناداست و ثروت او به بیش از 100 میلیون دلار می رسد.

4. پریسا تبریز

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

رتبه چهارم لیست ثروتمندترین زنان ایرانی متعلق به پریسا تبریز ملقب به «شاهزاده سکیوریتی گوگل» است. او در سال 1983 از پدری ایرانی و مادری لهستانی به دنیا آمد و در سال 2007 در گوگل استخدام شد. پریسا که یکی از شناخته شده ترین زنان جهان در زمینه فناوری است، در فهرست 30 فرد تاثیرگذار زیر 30 سال مجله فوربس قرار گرفت. در سال 2012 سرمایه او در حال حاضر بیش از 70 میلیون دلار است.

5. رکسانا ورزا

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

رکسانا ورزا در سال 1364 در آمریکا متولد شد و در رشته زبان فرانسه و اقتصاد سیاسی به تحصیل ادامه داد اما بعداً جذب شرکت‌های جدید شد. رکسانا اکنون مدیر Station F (بزرگترین پردیس استارت آپی در جهان) و استارت آپ های مایکروسافت در فرانسه است و سرمایه او بیش از 40 میلیون دلار است.

6. سیما زرگامی

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

سیما ضرغامی مدیر شبکه های تلویزیونی و مدیر شرکت تلویزیون کابلی نیکلودئون است. در سال 2004 به عنوان سرپرست گروه خانواده و کودکان MTV انتخاب شد و در سال 2006 نیز عنوان زن سال را در بخش “زنان در ارتباطات کابلی” دریافت کرد. میزان سرمایه ضرغامی 33 میلیون دلار برآورد شده است.

7. ثریا دارابی

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید

ثریا دارابی یکی از موفق ترین ایرانیان مقیم آمریکاست. او در رشته تاریخ هنر از دانشگاه جورج تاون فارغ التحصیل شد و اکنون در صنعت مد و پوشاک کار می کند. یکی از بزرگترین دستاوردهای ثریا در سال های اخیر ایجاد زادی و راه اندازی اپلیکیشن محبوب Foodspotting است. این بانوی جوان در حال حاضر بیش از 30 میلیون دلار سرمایه دارد.

8. گلشیفته فراهانی

با ثروتمندترین زنان ایران آشنا شوید


بیشتر بخوانید:ازدواج مجدد در ایران، زنان موفق ترند یا مردان؟


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا