اخبار روز

اعلام زمان پرداخت سود سهام عدالت!/جزئیات

دولت رئیس جمهور امروز اخبار مهمی را در خصوص افزایش سود سهام اعلام کرد. سود سهام عدالت برای یک خانواده چهار نفره حدود 4 میلیون تومان است. مبلغ سود سود سهام 1402 دو برابر شده و فاز اول سود سهام به زودی به حساب سهامداران واریز می شود. خبر خوب دیگر این است که صاحبان سهام می توانند از بانک ها وام های کوچک بدون ضامن دریافت کنند. دولت خبرهای جدیدی از واریز سود سهام عدالت در نیمه دوم سال 1402 به صاحبان سهام عدالت و وراث متوفیان داد

محمد باغستانی با اشاره به اتمام واگذاری سهام سرمایه 3 میلیون و 800 هزار متوفی به وراث تا پایان سال جاری، در سال 1403 از پرداخت سود سهام سرمایه متوفیان به وراث خبر داد.

وی در خصوص سامانه میراث گفت: واگذاری این دارایی ها از روز دوشنبه (15) آغاز می شود. آبان) بر اساس حضور فیزیکی یکی از وراث متوفی در کلیه دفاتر شعب کارگزار و در شعب بانک های منتخب (بانک پارسیان سابق و بانک ملت) صورت می پذیرد.

باغستانی ادامه داد: یکی از الزامات این انتقال، انتقال یکی از وراث متوفی به شعب کارگزاران است. البته لازم به ذکر است که فرد توصیه کننده باید SJAM (ثبت شده در سامانه سجام) باشد. همچنین شایان ذکر است شخص انتقال دهنده باید کلیه مدارک لازم اعم از اوراق هویتی و انحصار وراثت، شناسنامه متوفی و ​​مدارک سایر وراث را به همراه داشته و به دفاتر کارگزاری تحویل دهد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: پس از انجام این مراحل، فرآیند واگذاری دارایی ها انجام می شود. لازم به ذکر است که تمامی این عملیات کاملا رایگان بوده و وراث هیچ گونه پرداختی انجام نمی دهند.

باغستانی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال روند واگذاری سهام سرمایه 3 میلیون و 800 هزار متوفی به وراث آنها که حدود 15 میلیون نفر است، انجام شود. کلیه سودهایی که در سنوات گذشته باید به متوفی پرداخت می شد در ابتدای سال 1403 به وراث ایشان پرداخت می شد.

پس از تصویب شورای عالی بورس مبنی بر واگذاری دارایی های سهام متوفی به وراث، شرکت سپرده گذاری مرکزی سامانه ای به نام «میرات» را برای واگذاری دارایی های متوفی به وراث معرفی کرد.

سود سهام 1402

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، اخیراً درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه شرکت ها به تدریج این کار را انجام می دهند، ما با اختلاف چند ماهه مواجه هستیم و هنوز قطعی نشده است. انتظار می رود سود سهام در همان تاریخ های سال گذشته، یعنی در ماه دسامبر، پرداخت شود.

مبلغ سود سهام امسال

به گفته سعادتی، سود سهام امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش بین یک تا دو میلیون تومان است، در حالی که برای برخی دیگر از سهامداران 400 تا 600 هزار تومان برآورد شده است.

در سال 1401 سود سهام عدالت براساس سال 1400 در دو مرحله پرداخت شد. مرحله اول فرآیند پرداخت از 30 دسامبر 1401 آغاز می شود و تا سوم ادامه می یابد دی ماه ادامه داشت. در مرحله اول سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند.

مرحله دوم فرآیند پرداخت نیز در روز 25 انجام می شود اسفند 1401 تمام شد. در اسفند ماه سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که یک میلیون تومان پرتفوی داشتند یک میلیون و 356 هزار تومان سود دریافت کردند.

پرداخت سود سهام عدالت مانند سال قبل

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات تقسیم سود سهام، گفت: از آنجایی که شرکت‌ها به تدریج این کار را انجام می‌دهند، ما با اختلاف چند ماهه مواجه هستیم و پرونده هنوز تکمیل نشده است. ، اما احتمالاً در همان تاریخ های سال گذشته، سود سهام پرداخت می شود.

سهام عدالت

در صورت عدم پرداخت سود سهام چه کنیم؟

وی همچنین درباره افرادی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند و اینکه آیا سود سال‌های گذشته آنها باطل و سوزانده شده است، گفت: در هر صورت کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت‌نام کردند و شماره حساب خود را حساب کردند. سود سالهای گذشته برای آنها واریز شده است و اگر شخصی در این دو سامانه ثبت نام نکرده باشد و مشارکت سرمایه را دریافت نکرده باشد و بخواهد امروز ثبت نام کند سود سال 98 به صورت یکجا واریز می شود و سود از افراد، آنهایی که نسوخته اند محفوظ مانده و به محض ثبت واریز خواهند شد.

سهام دارایی افراد تحت تکفل بازمانده

سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر به عنوان بازماندگان سهام عدالت شناسایی شدند که قرار بود هر یک از این افراد 10 میلیون تومان سهم عدالت دریافت کنند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی سازی فاش کرد که حل این مشکل نیازمند 35 میلیارد تومان منابع است که در حال حاضر در دسترس نیست. مرکز شهریور امسال احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی اعلام کرد که فرآیند تصویب و تخصیص سهام عدالت به بازماندگان باید توسط شورای حاکمیتی انجام شود.

آیا سود سهام عدالت 1402 در دو مرحله واریز می شود؟

چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت چه زمانی و چگونه باید واریز شود؟

وی افزود: اما اگر سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه شود، پرداخت سود سهام در دو مرحله انجام می شود.

برای دریافت سهام از متوفی چه باید کرد؟

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرآیند توزیع و ارسال پیامک از سرفصل های شماره دار بدون ماسک ارسال نمی کند و به نظر ما این پیامک ها فاقد اعتبار است و مردم نباید به این پیامک ها توجه کنند.

معاون سمات گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نشانی csdiran.ir مراجعه کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا