اخبار روز

زمان پرداخت سود سهام خرداد 1403 / بلافاصله سیستم را بررسی کنید


به گزارش مانیبان؛ بهره سهام خرداد 1403; در روزهای اخیر اخباری مبنی بر پرداخت زودهنگام سود سهام منتشر شده است. سپرده سهام سهام در خرداد ماه تعطیل است و به گفته مسئولان امکان واریز سود سهام وجود دارد خرداد ماه میسر شد تا جایی که اخیراً عشقی رئیس سازمان بورس از زمان واریز سود سهام صحبت کرد و قول داد که انتظار داریم در خرداد سود ماهانه سهام را واریز کنید

آخر آذر ماه سال گذشته بود که اولین مرحله از اقدام مربوط به سال مالی 1401 شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم سود سرمایه در 3 اسفند واریز شد؛ به گزارش سازمان بورس، در مرحله دوم صاحبان سبد سهام 492 هزار تومانی مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومان به 482 هزار تومان و یک میلیون تومان به 906 هزار تومان رسید.

این در حالی است که به دلیل عدم صداقت برخی شرکت ها، واریز این سود در دو مرحله صورت نگرفت و به مرحله سوم کشیده شد. از این نظر 28 فروردین ماه مجید عشقی، مدیرعامل این سازمان اعلام کرد که «یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سرمایه را پرداخت کنند». اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین پرداخت سود سهام را توصیه می کنیم. خرداد ما می توانیم این سودها را جمع آوری کنیم و سود سهام باقی مانده را پرداخت کنیم. البته زمان دقیق آن باید توسط شورای عالی بورس مشخص شود.

با توجه به اینکه این سود هنوز واریز نشده است، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این خصوص اعلام کرد که «با شرکت هایی که سود سهام پرداخت نکرده اند برخورد قانونی خواهد شد».

خاندوزی توضیح داد: سود سهام در سال 1401 اسفند در سال 1402 واریز شد، اما مقدار کمی نیز باقی مانده است، حدود 20 میلیارد تومب و عمدتاً شرکت های سه گانه فولاد، پالایش و پتروشیمی هنوز به تعهدات خود برای پرداخت سود عمل نکرده اند.

وی گفت: سازمان بورس با شرکت هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند برخورد قانونی خواهد کرد. زیرا انتشار سهام احقاق حقوق سهامداران خرد است. امیدواریم این موضوع تا پایان دولت سیزدهم حل شود.

سیستم حقوق صاحبان سهام

سامانه استعلام و انتشار سهام به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس عموم است تا از طریق آن به راحتی به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام خود از جمله مشاهده دارایی های سهام دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، در صورت تمایل افراد، می توانند از سیستم اشتراک برای آزادسازی سهام خود استفاده کنند. از سال 2019، صاحبان سهام می توانند سهام خود را بفروشند. بنابراین در حال حاضر صاحبان این سهام اختیار حفظ سهام را دارند و می توانند آن را بفروشند و واگذار کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا