اخبار روز سینما

زمان پخش پایتخت 7 تعیین شد







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، پایتخت یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری است که به مدت شش فصل از شبکه یک پخش شد.

مشکلات تولید سری هفتم سریال پایتخت برطرف شده و با توافقات شفاهی، قرارداد رسمی ساخت پایتخت 7 منعقد می شود.

پیش از این سریال پایتخت در 6 فصل بین سال های 1390 تا 1399 پخش شد و محبوبیت زیادی در بین مخاطبان پیدا کرد. حالا بعد از گذشت سه سال از پخش آخرین فصل این سریال، برخی از توافق برای تولید فصل هفتم خبر داده اند.

داستان سریال پایتخت 6 با مرگ بابا پنجعلی و اهدای اعضای بدنش آغاز می شود. دوران نقاهت فریبا پس از سال ها به ایران بازمی گردد، اما اتفاقاتی را تجربه می کند که فهیمه را از همسرش دور می کند. بهبود این فصل سندرم دست بی قرار است.

بهتاش که در فصل 5 بیکار بود اکنون دروازه بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران است و به پیتر چک فوتبالیست علاقه مند است و نقی معمولی سیاستمدار شده و راننده و محافظ شخصی یک نماینده مجلس است. .

هما همسر نقی هم گوینده خبر شده است. ارسطو به طور اتفاقی با شخصی به نام کاووس درگیر قاچاق مواد مخدر می شود و از خودروی نقی که راننده آن یکی از نمایندگان مجلس است برای حمل مواد مخدر استفاده می کند.

فصل اول پایتخت در نوروز 1390 از شبکه یک سیما پخش شد. در نوروز 1391 فصل دوم این سریال پخش شد. پایتخت 3 در نوروز 1392، پایتخت 4 در رمضان 1393، پایتخت 5 در نوروز 1396 و پایتخت 6 در نوروز 1398 پخش شد.

پخش قسمت های پایانی پایتخت 6 به دلیل اپیدمی کووید 19 در ایران و در روزهای اخیر به تعویق افتاد. اسفند 2019 پخش شد. همچنین این سریال بارها از شبکه های مختلف صدا و سیما بازپخش شده است.

پس از کش و قوس های فراوان، مدتی پیش رسما اعلام شد که مذاکرات ادامه خواهد داشت یکی سریال «پایتخت» به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای تلویزیونی، تولید آن به پایان رسیده و پیش‌تولید فصل هفتم آن آغاز شده است. انتشار تصاویری از پشت صحنه سریال این تصور را ایجاد کرد که «پایتخت 7» جلوی دوربین رفته است، اما دیروز مهدی نقویان، سرپرست سیمافیلم اعلام کرد که این سریال در مرحله پیش تولید قرار دارد فیلمنامه توسط محسن تنابنده بازنویسی شده است. بر اساس این خبر، در مطلب زیر نکاتی را در مورد ساخت فصل جدید پایتخت و حواشی این سریال خواهید خواند.

فصل اول «پایتخت» در سال 1368 تولید شد. نتیجه کار گروه موفقیت آمیز و دیدنی بود و با توجه به استقبال مخاطبان از این مجموعه، «پایتخت» در فصل های جدید ادامه یافت. فصل دوم سریال در سال 1991، فصل سوم در سال 1992، فصل چهارم در سال 1994، فصل پنجم در سال 1996 و فصل ششم مورد انتظار در سال 1998 فیلمبرداری شد. حواشی این فصل و به خصوص جنجال های قسمت آخر باعث شد تا فصل جدید «پایتخت» بر خلاف روال همیشگی پس از وقفه ای طولانی مدت پنج ساله تولید شود. توقف تولید این سریال به مدت پنج سال نه تنها برای پروژه پایتخت بی سابقه بود، بلکه در مقایسه با دیگر فرنچایزهای دنباله دار محبوب نیز بی سابقه بود. پیش از این فصل های مختلف نون خا و زیرخاکی در فواصل زمانی کوتاه جلوی دوربین رفته بود.

هنوز خبر رسمی از بازیگران «پایتخت 7» منتشر نشده است اما طبق تصویر منتشر شده از پشت صحنه این سریال، علاوه بر مهران احمدی، بازیگران اصلی سریال نیز در فصل جدید به ایفای نقش خواهند پرداخت. . ابتدا گفته می شد که بهرام افشاری در این فصل حضور ندارد اما هومان حاجی عبداللهی اعلام کرد که این بازیگر به جمع بازیگران اضافه شده است. حضور افشاری در میان بازیگران اتفاق مهمی است. موقعیت امروز این بازیگر با پنج سال پیش کاملاً متفاوت است. او اکنون یک ستاره محبوب سینما است که حضورش در آثار کمدی تا حد زیادی می تواند گیشه را تضمین کند و کمدی پرفروش «فسیل» را در کارنامه خود دارد. افشاری به عنوان کارگردان و بازیگر فیلم کمدی «70C» را نیز تهیه کرده است. کاراکتر «بهتاش» نیز یکی از شخصیت های محبوب «پایتخت» است که حضور دوباره بهرام افشاری در این نقش برای مخاطب جذاب خواهد بود.

علیرضا خمسه سال گذشته در برنامه زنده رود اعلام کرده بود که در زمان تصویربرداری فصل هفتم پایتخت همه عوامل حضور خواهند داشت و اشاره ای به غیبت خود نکرد. بنابراین احتمال بازگشت شخصیت ‘پنجعلی’ به نمایش وجود دارد. پس از درگذشت شخصیت ‘بابا پنجعلی’، علیرضا خمسه دیگر در ‘پایتخت 5’ حضور نداشت. اگر این اتفاق بیفتد باید دید محسن تنابنده و نویسندگان سریال چه سناریویی را برای حضور این شخصیت مرده در داستان در نظر می گیرند. به روایت علیرضا خمسه، حضور «بابا پنجعلی» در قالب یک روح و در دوره های مختلف ایده مورد علاقه خشایار الوند بوده است، حال باید دید سازندگان «پایتخت ۷» یا خیر. آیا این ایده خنده دار را می پذیرد یا نه.

سیروس مقدم پس از تولید فصل پرمخاطب پایتخت 6 به شبکه نمایش خانگی بازگشت و دومین سریال خود به نام جزیره را پس از سریال شکست خورده خواب تولید کرد. این مجموعه در سال 1400 منتشر شد و بی کیفیتی آن مورد انتقاد قرار گرفت. کیفیت پایین سریال باعث شد تا جزیره بعد از قسمت چهاردهم به طور ناگهانی کنسل شود و دنباله ای تولید نشود. سیروس مقدم دومین ناکامی خود را در نمایش خانگی تجربه کرد. در این شرایط بازگشت تهیه کننده سریال های پرطرفدار تلویزیونی با مهمترین اثر کارنامه اش یعنی «پایتخت» فرصتی دوباره برای بازگشت به روزهای خوبش در تلویزیون می دهد.

دلیل غیبت مهران احمدی

مهران احمدی یک سال پیش در گفت و گو با فیلمنیوز از بازگشت به پایتخت 6 به شدت پشیمان شد و گفت که باید روی تصمیم خود برای پایان دادن به این کاراکتر در فصل سوم می ایستاد اما اصرار محسن تنابنده باعث شد تا دوباره به سریال پایتخت 6 بازگردد. . برای احمدی، بازگشت به این فصل نه تنها در زندگی حرفه‌ای‌اش، بلکه در زندگی‌اش «پشیمانی بزرگ» بود. این بازیگر نیز در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران درباره نظرش درباره ادامه سریال پایتخت، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد و گفت که سریال پایتخت پس از درگذشت بازیگر مهمی چون خشایار الوند به پایان رسیده است. اما غیبت مهران احمدی در پایتخت 7 مورد سوال نیست. این بار باید نویسندگان سریال را دید نبود چه ایده هایی برای شخصیت «ببود» در سریال خواهید داشت و چه سرنوشتی برای او در نظر می گیرید؟

لبه های دنباله دار “پایتخت 6”

«پایتخت 6» در چند نوبت از ابتدا تا انتها بحث برانگیز بود. پس از پخش اولین قسمت های این سریال، بهرام افشاری، احمد مهرانفر و محسن تنابنده با انتشار پستی در اینستاگرام نسبت به ممیزی سریال اعتراض کردند. ارجاع برخی از سکانس های این فصل به فیلم های قبل از انقلاب نیز صدای بلندی از این سریال بود. کار به جایی رسید که علی عسگری، رئیس وقت صداوسیما در حاشیه آخرین قسمت برای بررسی تأثیر «رکن پنجم فرهنگی دشمن» نامه ای به معاون خود نوشت. حواشی این فصل باعث شد تلویزیون تکرار فصل ششم را پخش نکند، بنابراین می توان گفت هنوز حواشی این فصل برای تلویزیون برطرف نشده است.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا