اخبار روز سینما

زمان و زمان پخش فصل سوم سریال فرا رسیده است زخم کاری


طبق اخبار شما: شراب شیرین یا تلخ اسپانیولی زخم کاری برگرفته از رمان بیسات زخم کاری در فصل اول بر اساس نمایشنامه مکبث و در فصل دوم از نمایشنامه هملت ویلیام شکسپیر اقتباس شد.

فرآیند خلق داستان زخم کاری هیجان و شعله داستان با تغییر و چرخش چشمگیر قهرمانان در فواصل مختلف در دو فصل اخیر ادامه یافت. داستان زخم کاری ماجرا با قتل حاج عمو بازار از خانواده ریزآبادی توسط مالک مالکی و گرفتن پول معامله با طرف نروژی آغاز شد و قتل، جنایت و رقابت و حذف شخصیت ها آغاز شد و با اعدام مالک پایان یافت. . پایان فصل اول توسط منصوره دختر حاج عمو.

فصل دوم این سریال با محوریت شخصیت میشم وارث پدرش ملک آغاز شد و با اضافه شدن شخصیت هایی چون طلوعی، رضا شفاعت، سیما اتفاقات مختلفی رخ داد و داستان سریال نیز با مرگ برخی از شخصیت های اصلی و بازگشت مالک تغییر کرد. فصل 3 رسید.

حالا باید منتظر اتفاقات مختلف با اتفاقات دو فصل اخیر و بازگشت مالک در کنار جواد عزتی باشیم. مهدویان با انتخاب نام انتقام برای فصل سوم، خشم شخصیت و قهرمان اصلی سریال را که می خواهند انتقام جان از دست رفته اش را از باقی کاراکترها بگیرند، ابراز می کند. آیا صاحبش می تواند از دست دستمالچی نماینده نهادهای امنیتی فرار کند و انتقام بگیرد یا با رفتار طلوحی دوباره با مشکل مواجه خواهد شد؟ به نظر فصل سه زخم کاری پر از اتفاقات مختلف است.

محمد حسین مخدویان یکی یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان دهه 90. او فیلمسازی خود را با سینمای مستند آغاز کرد و به تدریج با ساخت فیلم هایی در حوزه مستند درام سعی کرد فیلمسازی متفاوتی را از نظر فرم و روایت به مخاطب ارائه دهد.

مهدویان پس از موفقیتی که با فیلم هایش در عرصه سینمای دفاع مقدس به دست آورد، تصمیم گرفت لحن فیلمسازی را تغییر دهد و به ژانر دیگری از سینما روی آورد. گذر مهدویان از سینمای دفاع مقدس به سینمای نوآر که علاقه زیادی به آن دارد از زبان خودش هم مشخص است.

ژانر نوآر یک ژانر قدیمی در سینمای جهان با عناصر منحصر به فرد خود است و مهدویان با دو فصل از سریال آن را امتحان کرد. زخم کاری علاوه بر این، فیلم بازنده به این ژانر قدیمی فیلم ادای احترام می کند.

#حادثه کاری

#محمدحسین مهدویان

#جواد عزتی

#کامبیزدرباز


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا