اخبار روز

زمان و جزئیات مرحله دوم پرداخت سود سهام.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه ارائه سامانه مدیریت ریسک فساد اداری در این وزارتخانه در جمع خبرنگاران گفت: قسمت دوم سود سهام عدالت اقدامات است. که 30 درصد کمتر از بهره فاز اول در پاییز تا 25 می باشد اسفند به حساب ذینفعان واریز می شود.

خاندوزی همچنین درباره واگذاری باقی مانده سهام دولت در دو خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) گفت: دولت در یکی 6 درصد از این خودروسازان و 17 درصد بقیه را در اختیار دارد و مابقی سهام دولتی البته به صورت سهام در شرکت های زیرمجموعه یا غیرمستقیم است.

وی گفت: پس از دستور مقام معظم رهبری در بهمن در این ماه با شروع بهره برداری از ظرفیت کارآفرینان، اولویت ما در صنعت خودرو استفاده از مدیریت غیردولتی است که چابکی و بهره وری بیشتر است.

بخشی از سهام خودروسازان توسط بانک ها بیمه شده بود که باید قبل از تحویل از ضمانت نامه خارج می شد اما اولویت ما تغییر مدیریت خودروسازان بزرگ است.

به گفته خاندوزی، تلاش ما جدا از استفاده از ظرفیت مردم در قالب افشاگری و نظارت بر فساد، شفاف سازی رویه های اقتصادی از جمله گمرک، مالیات، بانک، خطوط اعتباری و بیمه است تا فساد، رشوه و امضای طلایی شفاف شود. حذف و در واقع مبارزه با فساد با تغییر فرآیندها محقق می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر ریشه کنی فساد گفت: اعلام اسامی فوق بدهکاران بانک ها و بیمه ها گامی در جهت شفاف سازی است. همچنین صدور پروانه کسب به صورت الکترونیکی و ابلاغ مالیاتی و تعیین ارزش کالاهای گمرکی به صورت سیستمی و غیرشخصی گام مهمی در کاهش فساد است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا