اخبار روز

زمان واریز کمک های نقدی مرداد ماه 1402 تغییر کرده است

هم کمک هزینه نقدی و هم کوپن در سال جاری پرداخت می شود. کمک هزینه نقدی اختیاری است. یارانه نقدی در سال جدید با تغییرات اساسی روبرو خواهد شد. مجلس خبر جدیدی از یارانه نقدی ارائه کرد. اخبار جدید در مورد کمک نقدی در زیر می خوانید:

کمک نقدی مرداد 1402 کی واریز میشه؟

یارانه پنجم سال 1402 که یارانه معیشتی است در روز بیستم اتفاق می افتد. مرداد مبلغ ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

اما چون روز بیستم مرداد جمعه است، امکان پرداخت یارانه برای 31 مرداد پیش بینی می شود.

کمک نقدی مرداد 1402 چنده؟

مبلغ دقیق کمک هزینه مرداد 1402 در این قسمت مشخص و اعلام شده است.

این در حالی است که به احتمال زیاد کمک هزینه دهک های 1 تا 3 400 هزار تومان و برای دهک های 4 تا 9 300 هزار تومان خواهد بود.

خانواده یک نفره – 1000 تومان، خانواده دو نفره – 1000 تومان، خانواده 3 نفره – 1000 تومان، خانواده 4 نفره – 1000 تومان و خانواده 5 نفره و بیشتر – 1000 تومان.

یارانه مرداد ماه 1402 چیست؟ آیا یارانه است؟ مرداد 1402 واریز شده و کمک هزینه نقدی تعلق می گیرد مرداد سپرده و کمک هزینه چه زمانی است؟ مرداد 1402 چقدر است، مبلغ مرداد 1402 و یارانه کی پرداخت می شود؟

زمان واریز کمک های نقدی مرداد ماه 1402 چه زمانی است؟

مرداد در ماه 1402 احتمالاً تغییر محسوسی در میزان پرداختی یارانه ها ایجاد نخواهد شد. یارانه بگیران از دریافت کمتر از 300 تا 400 هزار تومان برای هر نفر خبر دادند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ گفت: مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونا در سال 2019 بوده است. در واقع مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا 35 هزار تومان است که به مدت دو سال از حساب دریافت کنندگان کمک هزینه برداشت شده است.

در مورد زمان یارانه مرداد 1402. سازمان هنوز جزئیات اهداف یارانه ها را مشخص نکرده است، اما به عنوان مثال تیر در بیستمین ماه باید انتظار داشته باشیم که پرداخت یارانه به سرپرستان خانوار از پنجشنبه بیستم آغاز شود. مرداد ماه باش پایان رسوبات هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما انتظار می رود بین 24 تا 72 ساعت طول بکشد.

این در حالی است که برخی رسانه ها نیز مدعی هستند در مرحله یکصد و سی و هشتم، زمان واریز کمک ها تمدید نمی شود و در روزی خاص سرپرستان خانوار کمک هزینه این مرحله را دریافت می کنند.

کمک های نقدی به حساب مردم واریز شد. کمک هزینه نقدی مالباختگان نیز به حساب آنها واریز می شود. یارانه نقدی جدید برای دو گروه خانوار پرداخت شد.

یارانه دیگری به این گروه پرداخت نخواهد شد

عنوان کوتاه این بود: یارانه تیر در ماه 1402 دیروز در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که یارانه برخی از یارانه بگیران واریز نشد.

این آخرین ماه متوالی است که بسیاری از مشمولان یا مبلغی کاهش یافته و یا با پرداخت کمک های نقدی از فهرست مشمولان حذف شده اند.

این اولین ماهی نیست که برخی از دریافت کنندگان کمک هزینه از دریافت نکردن کمک های خود خبر می دهند. برخی خانوارها در ماه های اخیر از فهرست جدید یارانه بگیران حذف شده اند. تاکنون نه اداره تعاون، کار و رفاه و نه سازمان هدفمندسازی یارانه ها دلیل اصلی این مشکل را مشخص نکرده اند، اما برخی مسئولان این دو سازمان پیش از این اعلام کرده بودند که فهرست یارانه بگیران باز است و دهک درآمدی خانوارها در معرض تغییر است.

این تغییر اعشاری دو نتیجه دارد. خانوارهایی که دهک اول تا نهم بودند می توانند وارد دهک دهم شده و از فهرست یارانه حذف شوند. یا ممکن است دهک های درآمدی آنها از سه دهک اول خارج شده و وارد دهک های چهارم تا نهم شوند و سطح یارانه آنها از بین برود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها پیش از این توضیح داده بود که عشر یک موضوع معلق است و هر ماه قابل تغییر است. بنابراین یکی از دلایل عدم پرداخت کمک هزینه می تواند همین موضوع باشد تیر ماه یا تغییر رقم آن تغییر در درآمد عشریه افراد است.

افراد می توانند برای اطلاع از دهک درآمدی خود با شماره گویا 09200006369 تماس بگیرند و با وارد کردن کد کشوری و مشخصات خود متوجه شوند که در کدام دهک درآمدی هستند.

در صورتی که افراد بخواهند کسر درآمد خود را بررسی کنند می توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir نیز مراجعه کنند.

یکی از دلایل کم پرداختی یارانه ها تیر ماه نیز می تواند تغییر دهک های درآمدی خانوار باشد. اینکه افراد دهک اول تا سوم وارد دهک های پردرآمد شده اند.

یکی دیگر از دلایل کم پرداختی یارانه ماهانه، پرداخت اقساطی وام کرونا است که ظاهرا هنوز تکمیل نشده است. بررسی ها نشان می دهد که نرخ های اعتبار از کرونا دی ماه 1402 به پایان می رسد.

خبر مهم برای دریافت کنندگان کمک بلاعوض نقدی وام عمرانی 10 میلیونی بدون بهره!

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: چند تن از شهروندان پس از دریافت گزارش قضایی با پلیس آگاهی اعلام کردند که در یکی از شبکه های اجتماعی با آگهی دریافت وام بلاعوض مواجه شده اند.

وی گفت: شاکیان متوجه شدند که برای دریافت وام به بهانه اقدام اداری برای بستن پرونده باید وجوهی را به حساب شخصی نامشخص واریز می کردند که فرد کلاهبردار پس از دریافت این وجوه پاسخگوی تلفن مالباختگان نبود.

سرهنگ ابوطالبی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت اظهارات شاکیان و تحقیقات فنی و پلیسی، این کلاهبردار را در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی و پرونده را برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارجاع دادند.

وی تصریح کرد: مردم برای دریافت چنین تبلیغاتی در فضای مجازی به بانک مراجعه کنند و به آنها اعتماد نکنند. همچنین بانک ها در فضای مجازی تبلیغاتی برای فروش وام یا خدمات بانکی ندارند و شهروندان باید بدانند که این آگهی ها توسط کلاهبرداران منتشر می شود.

سرهنگ ابوطالبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس ایمیل www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی و شماره تلفن 096380 به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شهروندان در سراسر استان می باشد.

چند روزی از ارسال پیامک به سرپرستان خانوارهای ایرانی مبنی بر وام 10 میلیون تومانی یارانه بدون بهره می گذرد. این پیامک برای یارانه گیرندگان به قصد کلاهبرداری ارسال می شود.

در روزهای اخیر پیامک های انبوه برای برخی از خانوارهای یارانه ای ارسال شده است. وی در این پیامک از پرداخت 10 میلیون تومان وام برای سرپرستان خبر داد که ماهانه از یارانه دریافتی کسر می شود.

ظاهراً از هفته گذشته به برخی افراد پیامک داده شده است که می توانند با ارسال برخی از اطلاعات خود مانند کد کشور، شماره تماس مدیر و اعضای خانواده برای دریافت این وام ثبت نام کنند.

پیگیری‌های سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان می‌دهد که این سازمان (به عنوان متولی پرداخت کمک‌های نقدی) برنامه‌ای برای بازپرداخت وام ۱۰ میلیون دلاری ندارد. این سازمان نه چنین وامی را بازپرداخت می کند و نه برنامه ای برای بازپرداخت آن دارد.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که بیشترین پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک ها با واکنش مسئولان این دو استان مواجه شده و جریان اعتباری 10 میلیونی را کلاهبرداری می دانند.

رئیس پلیس فتای استان قم از جعلی بودن پیامک وام یارانه ای 10 میلیون تومانی خبر داد.

سرهنگ علی موالی از ارسال پیامک انبوه چند روزه به برخی از سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه خبر داد.

در این پیامک از سرپرستان خانوار خواسته شده تا وام 10 میلیون تومانی را بازپرداخت و مشخصات خانوار شامل کد کشور، شماره تماس سرپرستان و اعضای خانوار را ارسال کند.

فرمانده انتظامی فتایی چهارمحال و بختیاری گفت: مجرمان سایبری اخیرا به بهانه دریافت وام 10 میلیونی یارانه ای در کمین هستند و سعی در کلاهبرداری از مردم دارند.

مرتضی عسگری گفت: مجرمان سایبری در کمین هستند و اخیرا به بهانه دریافت وام یارانه ای با پیامک های جعلی سعی در کلاهبرداری از مردم دارند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: کلاهبرداران با ارسال پیامکی با موضوع «در صورت تمایل به دریافت وام عمرانی 10 میلیونی مشخصات بانکی خود را به شماره مشخصی ارسال کنید» و مالباختگان با ارائه اطلاعات وارد سامانه بانکی افراد شده و پس از ارسال کد تأیید صحت با آنها تماس می گیرند، کد دریافت می کنند و در نهایت حساب بانکی فرد را خالی می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاع رسانی در این زمینه خوب است و مردم نسبت به قبل آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، بنابراین وقتی اخباری از این دست دریافت می کنند معمولا برای مشاوره به ما مراجعه می کنند.

عسگری تصریح کرد: اما هستند افراد ساده لوح و نادانی که طعمه کلاهبرداران و مجرمان سایبری می شوند./ مانیبان

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا