اخبار روز

زمان ثبت نام ارز اربعین در سال 1403 زائران 200 هزار دینار دولتی با کد ملی دریافت می کنند.

بانک مرکزی 7 مرداد به منظور تسهیل شرایط برای زائران اربعین 1403 و تامین ارز زائران، ارز عتبات عالیات تا سقف 200 هزار دینار عراقی در این ماه فروخته می شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین می توانند در مدت پنج سال تا سقف 200 هزار دینار عراقی به نرخ ارز ایران دریافت کنند.

بانک مرکزی 7 مرداد به منظور تسهیل شرایط برای زائران اربعین 1403 و تامین ارز زائران، ارز عتبات عالیات تا سقف 200 هزار دینار عراقی در این ماه فروخته می شود.

مشمولان دریافت این ارز افراد بالای پنج سال (متولدین قبل از 10 خرداد 1397) هستند که می توانند ارز اربعین را با نرخ تبدیل تالار معاملات مرکز مبادلات طلا و ارز ایران خریداری کنند. ارز اربعین در سال های گذشته فقط برای افراد بالای 18 سال ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می شد که این سن به 5 سال تغییر کرد.

برای زائران 5 تا 15 ساله به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود.

عرضه ارز اربعین از یکشنبه هفتم مرداد اول ماه و تا سوم شهریور این ماه ادامه دارد و هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک های فروش ارز اربعین معرفی شدند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین باید شامل کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی باشد و پس از تکمیل مراحل ثبت نام سامانه سماح، کد رهگیری در سامانه سماح فعال خواهد شد. .

اما به منظور تسهیل در دریافت ارز اربعین، سرپرستان خانوار می‌توانند برای اعضای خانواده خود (همسر و فرزند) از شعب بانک‌های فروشنده این ارز، با همراه داشتن کلیه مدارک شناسایی و ارز خانوادگی اقدام به خرید ارز نمایند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب ارز فروشی بلامانع است و سرپرست خانوار می تواند از کارت بانکی خود برای خرید ارز برای اعضای خانواده خود استفاده کند. فروش ارز در رده فوق (اربعین) محدودیتی در دریافت سهمیه سالیانه ارز مسافرتی ایجاد نمی کند.

باید بگویم؛ سال گذشته علاوه بر ارز اربعین، وام اربعین تا سقف 5 میلیون تومان به زائران تحت سرپرستی خانوارهای مشمول یارانه اعطا شد که میزان این تسهیلات برای سرپرستان خانوار سه میلیون تومان است. که سرپرست خانوار به همراه یکی از اعضای خانوار خود چهار میلیون تومان و مبلغ سرپرست خانوار و دو یا چند نفر از اعضای خانوار تحت پوشش وی پنج میلیون تومان بوده است. این در حالی است که در حال حاضر اطلاعاتی از مبلغ و جزئیات وام اربعین امسال منتشر نشده است.

منبع: ایسنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا