اخبار روز

اعلام زمان تعویض چک های قدیمی با دسته چک جدید صیادی!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، بر اساس آمار بانک مرکزی بر اساس آمار چک های بازخرید شده در اردیبهشت ماه ماه 1402، 92.2 درصد از کل چک های بازخرید شده در سامانه چک وصول شده است. این نسبت از نظر کمی معادل 89.3 درصد است.

درصد تعداد و مبلغ چک های وصولی در ماه قبل (فروردین 1402) به ترتیب 93 درصد و 90.5 درصد بوده است. همچنین این رابطه در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر با 90.2 درصد و 87.6 درصد بوده است.

چک های قدیمی با دسته چک ماهیگیر جدید جایگزین می شود

در این زمینه گفتنی است چک های بنفش جدید که نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند پرطرفدار بوده و بر اساس آمار اردیبهشت ماه ماه امسال 87.5 درصد چک های دریافتی چک نو بوده است.

با ادامه روند جایگزینی چک های قدیمی با چک های جدید، طبق اطلاعیه قبلی، چک های قدیمی (چک هایی که نیاز به ثبت و تسویه در سامانه صیاد ندارند) تا پایان شهریور ماه سال جاری با چک های جدید جایگزین می شود. و پس از این تاریخ، چک‌های قدیمی فقط در بانک‌های صادرکننده چک که ظرفیت وصول آن را دارند، پذیرفته می‌شود. مشتریان شبکه بانکی می توانند در ماه های آینده به شعب بانک خود مراجعه کرده و دسته چک قدیمی خود را با چک جدید تعویض کنند.

حرکت به سمت چک الکترونیک

چک الکترونیکی به عنوان محصولی جدید در آبان ماه سال گذشته توسط سه بانک معرفی شد و در حال حاضر هفت بانک این خدمات را به مشتریان خود ارائه می کنند. سایر بانک ها نیز در مرحله تست فنی محصولات خود هستند و با ادامه این روند، به تدریج چک های الکترونیکی جایگزین چک های کاغذی می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا