به گزارش مانیبان، هفته گذشته دو جلسه کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار و جلسه شورای عالی کار به امید نمایندگان کارگران حاضر در جلسه برای تعیین تعداد و رقم معیشت برگزار شد. سبد خرید تا فتح بابی وارد بحث شود و حقوق کارگران را بررسی کند.

محسن باقری نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره آخرین جلسه کمیته دستمزد که هفته گذشته در 16 برگزار شد. اسفند هلد ماه گفت: در این جلسه وزارت بهداشت از سبد غذایی جدید خود رونمایی کرد که همانطور که قبلاً پیش بینی کرده بودیم میزان کالری مورد نیاز هر فرد در این سبد کاهش یافته است.

وی گفت: وزارت بهداشت در اقدامی کاملا یک جانبه و غیرقانونی و بدون حضور شرکای اجتماعی، سبدی را معرفی کرده است که در آن تعداد قابل توجهی از اقلام سبد کاهش یافته است.

باقری بیان کرد: در این جلسه بحث سبد معیشت منطقه نیز به صورت محدود مطرح شد اما این موضوع اصلا جدی نیست چرا که عملا سبد معیشت متفاوتی برای مناطق مختلف وجود ندارد.

تأخیر دولت در پرداخت حقوق مانند سال های گذشته باعث گلایه بسیاری از نمایندگان کارگری شده است.

علیرضامیر غفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه قبلی شورای عالی کار اظهار داشت: جلسه قبلی شورای عالی کار با حضور همه اعضا برگزار شد. در ابتدای این جلسه آیین نامه نحوه انتخاب نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در کمیسیون های حل و فصل تعارض به تصویب رسید. در اجرای ماده 160 قانون کار مقرر شد تشکل های کارگری نماینده خود را انتخاب کنند و کارگروهی در سطح استان برای اجرای بهتر این آیین نامه تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: افزایش حقوق کارگران را تعیین می کنند

گفت: در این دیدار یکی در میان نمایندگان کارگران، اعضای شورای عالی کار پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی کارگران را دادند و وزیر کار با ارائه این پیشنهاد به هیات وزیران موافقت کرد.

میرغفاری بیان کرد: وزارت کار گزارش کمیته دستمزد در مورد دستمزد منطقه ای را ارائه کرد، موافقان و مخالفان این طرح هر کدام نظرات خود را ارائه کردند، بحث دستمزد منطقه ای به پیشنهاد وزیر به جلسه بعدی موکول شد. . از کار وزیر کار تاکید کرد: بحث حقوق منطقه ای باید به گونه ای پیش برود که همه اعضا به یک اجماع عمومی برسند، به همین دلیل مقرر شد گروه های کارگری، کارفرمایان و دولت نظرات خود را درباره حقوق منطقه جمع آوری و ارائه کنند. آنها در جلسه کمیته حقوق و دستمزد . در نهایت تاکید شد که جلسات کمیته حقوق و دستمزد باید برگزار شود و به تدریج به سمت تعیین تعداد و رقم سبد معیشتی پیش رفت.

وی افزود: انتظار ما این است که سبد معیشت طبق آمار واقعی تعیین شود و به کارگران این اطمینان را می دهیم که در روزهای آینده مطالبات کارگران را مطرح و رقم نهایی سبد معیشتی را به شورای عالی ارائه خواهیم کرد. از کار برای انعقاد قرارداد حقوق و دستمزد 1403. .

اما وزیر کار چهارشنبه هفته گذشته از برگزاری جلسات شورای عالی کار در خصوص حقوق کارگران از هفته آینده و پانزدهم خبر داد. اسفند ماه در مورد حقوق نبوده است.

صولت مرتضوی افزود: انشاالله از هفته آینده جلسات شورای عالی کار برگزار و در این باره تصمیم گیری خواهد شد. بعدازظهر پانزدهم اسنفد جلسه داشتیم که چندین دستور داشت و تصویب شد اما در مورد حداقل دستمزد. نبود.

محمدرضا تاجیک عضو کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار خواستار اصلاح ساختار حقوق و دستمزد است و می گوید: ساختار حقوق باید اصلاح اساسی شود. هدف از اجرای تعیین مزد این است که مزد تعیین شده بتواند حمایت خانواده کارگر را پوشش دهد، در صورتی که مزد فعلی نتواند کفاف غذای خانوار کارگر را بدهد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *