اخبار روز

زمانی که رقیب امیرحسین زارع به گروگان گرفته شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ پترایشویلی که پیش از این مدال برنز المپیک ریو و نقره المپیک توکیو را کسب کرده بود، در سومین حضور خود در المپیک زیباترین مدال را کسب کرد و برای اولین بار قهرمان شد.

به گزارش ایسنا، پس از این موفقیت تاریخی افراد زیادی در شبکه های اجتماعی مسیر سخت این ورزشکار سرشناس را به نمایش گذاشتند.

در سال 2005، گنو پتریاشویلی 11 ساله از روستای جنگ زده نولی ربوده شد. مقامات گرجستان این آدم ربایی را به جدایی طلبان تسخینوالی نسبت دادند، اما مقامات تسخینوالی این ادعا را رد کردند و گنو پترایاشویلی 11 ساله پس از سه ماه آزاد شد. در واقع گنو در 25 نوامبر 2005 منتشر شد. به عنوان یکی نزدیکان خانواده گنو گفتند که این پسر در دوران اسارت در شرایط بسیار سختی بوده است.

پترایشویلی اولین موفقیت جدی خود را در سال 2012 در 18 سالگی با قهرمانی در مسابقات قهرمانی گرجستان به دست آورد. مسابقات جهانی نوجوانان در سال 2014 دنبال شد، اما او از مدال طلا محروم شد. پترایشویلی پس از اسارت مرتباً دارویی مصرف می کرد که امسال (فدراسیون جهانی کشتی) آن را به لیست داروهای ممنوعه اضافه کرد.

پترایشویلی پس از شش ماه محرومیت، دو بار برنده مدال برنز جهان (2013، 2015) و قهرمانی اروپا (2016، 2020) شد. او در سال 2017 برای اولین بار در دوران حرفه ای خود قهرمان جهان شد. پترایشویلی در مجموع 11 مدال جهانی و المپیک شامل یک طلا، یک نقره و یک برنز و همچنین 3 مدال طلا، 2 نقره و 3 مدال برنز المپیک دارد.

او در آخرین ثانیه طلای المپیک توکیو را از دست داد و گیبل استیوسون آمریکایی توانست در آخرین ثانیه کشتی خود را متوقف کند و به مدال طلا دست یابد. گنو از این ناکامی بسیار ناراحت شد و روی سکوی مدال گریه کرد.

این ورزشکار در سال 2020 در سن 27 سالگی ازدواج کرد و یک دختر به نام سوفیا دارد.

پترایشویلی که سه مدال طلای جهان را در کارنامه دارد، اکنون طلای المپیک را نیز به دست آورده است و این با توجه به اینکه او 34 سال سن دارد. یکی او با رقیب خود طاها آکگول خداحافظی کرده و برای حضور در المپیک لس آنجلس تلاش خواهد کرد. باید دید رقابت او با امیرحسین زارع و سایر رقبا در چهار سال باقی مانده چه فراز و نشیب هایی خواهد داشت.

257 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا