اخبار روز

زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا شکست سختی را برای اوکراین به همراه خواهد داشت

به گزارش بازتاب آنلاین؛ ولودیمیر زلینسکی او این را در گفت و گو با این روزنامه انگلیسی در مقر ریاست جمهوری خود در کیف گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر (آبان) و تحمیل یک توافق صلح نامطلوب برای اوکراین خطر تبدیل شدن به یک “ریاست جمهوری بازنده” را به همراه دارد و این پایان آمریکا را به عنوان یک “بازیگر” جهانی نشان می دهد.

رئیس جمهور اوکراین وی افزود که «هنوز استراتژی» برای تصمیم گیری و اقدام در صورت بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید ندارد.

بر اساس این گزارش بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس از طرف زلنسکی با ترامپ صحبت کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین؛ پیش بینی می شود که اگر ترامپ جو بایدن شکست رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2024 و قطع حمایت نظامی واشنگتن از کیف. ترامپ سال گذشته گفت که می تواند در عرض «24 ساعت» به جنگ در اوکراین پایان دهد.

در ادامه گزارش گاردین آمده است: در حالی که دستیاران ترامپ پیش از این طرح احتمالی را مطرح کرده بودند. [برای خاتمه دادن به این جنگ] آنچه را که شامل واگذاری مناطق شرقی اوکراین به روسیه و همچنین منطقه کریمه می شود، آماده کرده بود، اما زلنسکی به صراحت گفت که “اوکراینی ها با این امر موافق هستند.” [موضوع] آنها یکدیگر را درک نمی کنند.»

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، اوکراین با شکست شدید نظامی مواجه خواهد شد [ترامپ] می‌تواند «پشتیبانی، سلاح و پول» را کاهش دهد و حتی با شرکای کی‌یف برای توقف عرضه تسلیحات حیاتی موافقت کند.

وی اگرچه چنین سناریویی را بعید دانست، اما توضیح داد: اگر این اتفاق بیفتد، تبعات جدی برای جایگاه آمریکا در جهان و همچنین برای شخص ترامپ خواهد داشت.

زلنسکی در مصاحبه با گاردین اعتراف کرد: «اوکراین نمی‌تواند دست خالی و بدون سلاح با ارتش چند میلیونی بجنگد». [روسیه] نبرد.”

رئیس جمهور روسیه 21 فوریه 2022 (II اسفند 1400) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز بعد، پنجشنبه، 24 فوریه (5 اسفند 1400) همچنین یک عملیات نظامی را که او آن را «عملیات ویژه» نامید، علیه اوکراین انجام داد و به این ترتیب روابط متشنج بین مسکو و کی یف منجر به درگیری نظامی شد.

در واکنش به این اقدام روسیه، آمریکا و کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرده و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا